تبعات اجتماعی جبران ناپذیری برای واردکنندگان و مردم به وجود می آید

پرشین خودرو: وقتی تصمیمی برای فضای کسب و کار گرفته می شود باید تمام تبعات اقتصادی و اجتماعی آن از قبل دیده و سنجیده شود اما در خصوص تصمیم اخیر دولت برای جلوگیری از واردات خودرو، این آینده نگری و سنجش رخ نداده است.

رادین پیمان فر مدیرعامل شرکت آرین خودرو پارس نماینده رسمی جیلی در ایران، با بیان این مطلب گفت: بدون شک وقتی شخص یا گروهی در یک حوزه سرمایه گذاری می کنند، به دنبال سود خود و مجموعه تحت مدیریتشان نیز هستند و دولت با اعمال این ممنوعیت، عملا سرمایه گذاران را با مشکل رو به رو می کند.

وی ادامه داد: با توجه به وضع قوانین جدید، فضای کسب و کار در حوزه خودرو، بسیار سنگین شده و در واقع هیچکس نمی تواند از سرمایه گذاری خود نفعی ببرد. این مهم موجب دلسرد شدن سرمایه گذاران در داخل شده و عواقب خوبی در پی ندارد.

پیمان فر تصریح کرد: حذف واردات خودرو دارای تبعات اجتماعی هم برای واردکنندگان و هم برای مردم است که از این میان می توان به گرفته شدن حق انتخاب مردم اشاره کرد. ایشان دیگر نمی توانند از روی درآمد و سلیقه خود، خودرو انتخاب و خریداری کنند و فقط از میان خودروهای داخلی و با کیفیت متوسط حق انتخاب دارند.

 

واردکنندگان

وی منع واردات خودرو به کشور را ظلمی بزرگ به حق انتخاب آزادانه مردم در خرید خودرو دانست و افزود: متاسفانه تبعات اجتماعی این تصمیم برای شرکت های واردکننده و پرسنل این شرکت ها نیز بسیار زیاد خواهد بود. به هر حال برای پاسخ گویی به هزینه ها باید درآمدی برای شرکت متصور بود و وقتی وارداتی رخ ندهد درآمدی هم نخواهد بود!



مدیرعامل شرکت آرین خودرو پارس با ابراز امیدواری برای مقطعی بودن این قانون گفت: بسیاری از شرکت ها باید تعدیل نیرو انجام دهند و در صورت ادامه دار بودن این وضع، این اتفاق برای همه واردکنندگان قابل تصور است اما ما در شرکت آرین خودرو پارس تمام سعی خود را کرده و می کنیم که تعدیل آخرین گزینه باشد و با کاهش هزینه ها و استفاده از سایر راهکارها، اساسا به بحث تعدیل ورود نکنیم.

وی ادامه داد: ما عقیده داریم نیروی انسانی سرمایه های اصلی یک شرکت هستند و چنانچه این سرمایه ها از دست برود در صورت بازگشت به شرایط مطلوب، یافتن نیروهای از دست داده بسیار سخت خواهد بود.

کد خبر 97909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha