حمایت سایپا از قطعه سازان با هدف خودكفایی در تولید قطعات

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا ضمن حضور در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و كشاورزی تبریز با رئیس اتاق بازرگانی وجمعی از قطعه سازان استان آذربایجان شرقی به گفتگو پرداخت.

به گزارش پرشین خودرو، مهندس محسن جهرودی با اشاره به تحریم های مجددی كه علیه كشور اعمال خواهد شد گفت: در كشور هرگاه نقدینگی وجود داشته و وضعیت ارزی كشور مساعد بوده عملكرد صنعتگران كشور دیده نشده است چراكه درهای واردات باز بوده و بیگانگان به راحتی در كشور حضور داشته و فعالیت كرده اند ومتاسفانه با بروز مشكلات، این شركت های خارجی به راحتی كشور را ترك كرده و رفته اند و در این بین فعالیت های قطعه سازان داخلی همچنان ادامه دار بوده است.

وی افزود: سایپا در بحث همكاری با قطعه سازان داخلی هیچ گونه حد و مرزی ندارد و تلاش داریم بتوانیم از تمامی پتانسیل های داخلی بهترین استفاده را كنیم و در قطعاتی كه نمونه داخلی وجود ندارد و در حال ایجاد خودكفایی هستیم بیشترین توجه و حمایت را خواهیم داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاكید كرد: خوشبختانه در كشور هم دارای متخصص هستیم و هم تجربه بیش از نیم قرن خودروسازی در كشور وجود دارد و می توان از این توان در داخلی سازی قطعات به مراتب بهره برداری بیشتر و بهتری كرد و به صراحت اعلام می كنم از شركت هایی كه توان تولید داخلی سازی قطعاتی كه از خارج وارد می شده را دارند در هر كجای كشور كه هستند حمایت خواهیم كرد.

وی گفت: استراتژی سایپا حمایت از قطعه سازان است و به هیچ عنوان نگاه به قطعه ساز شدن نداریم و در حال واگذاری قطعه سازی هایی هستیم كه متعلق به سایپا هستند و در این برهه زمانی اگر قطعه سازی با كیفیت مدنظر سایپا قطعه تولید كند حتما با آن همكاری خواهیم كرد.

جهرودی افزود: به منظور بهره گیری بهتر و ایجاد تمركز در همكاری و حمایت گروه سایپا، ‌پیشنهاد می كنم گروهی از صنعت گران استان با حضور نمایندگان سایپا در قالب كارگروهی تخصصی تشكیل جلسه دهند و با بررسی توانمندی های استان در جهت ایجاد خودكفایی و ساخت قطعات خاص حركت كنند و در این مسیر هرگونه حمایتی نیاز باشد از آن دریغ نخواهیم كرد.

وی تصریح كرد: بر اساس استراتژی تعریف شده سایپا و در جهت حمایت از قطعه سازان به خصوص قطعه سازان متوسط و كوچك در سراسر كشور، در هفته های اخیر مبالغی را به سیستم قطعه سازی پرداخت خواهیم كرد، همچنین كسانی كه نیاز به نقدینگی دارند با حمایت گروه سایپا، به بانك مهر اقتصاد معرفی خواهند شد تا بتوانند به راحتی از تسهیلات بانكی و دریافت وام های مناسب استفاده كنند.

کد خبر 98403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha