توقف 80 درصد از ظرفیت تولید قطعه سازان ظرف یک ماه آینده!

پرشین خودرو: تاکنون 50 درصد از ظرفیت تولید قطعه سازان کاهش یافته و با ادامه این روند تا اواسط مردادماه، 80 درصد از ظرفیت تولید قطعه سازانی که نیازمند پشتیبانی ارزی و ریالی هستند، متوقف می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به اینکه مشکلات قطعه سازان کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: متاسفانه تصمیمات غیر منطقی شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو، توپ مشکلات را در زمین قطعه سازان انداخته و هر روز تبعات این تصمیم مسائل و مشکلات قطعه سازان را افزایش می دهد.

احمد رضا رعنایی با توجه به تاثیر افزایش 40 تا 60 درصدی قیمت نهاده های تولیدی بر روند تولید قطعه سازان خاطر نشان کرد: تا زمانی که شورای رقابت مقاومت کند و خودروسازان در این شرایط نتوانند افزایش هزینه تحمیلی را از مصرف کننده نهایی دریافت کنند طببعتا قطعه سازان از ادامه مسیر تولید قطعه باز مانده و با افت تولید قطعات، از جریان تولید خودروسازان نیز کاسته شده و در آینده بسیار نزدیک تولید خودروهای زیر 45 میلیون تومان متوقف خواهد شد.

وی گفت : در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و افزایش مشکل نقدینگی، 50 درصد از ظرفیت تولید قطعه سازان کاهش یافته است و با ادامه این روال تا اواسط مردادماه 80 درصد از ظرفیت قطعه سازانی که وابستگی به مواد اولیه خارجی داشته و نیازمند پشتیبانی ارزی، ریالی هستند به دلیل مسائل موجود متوقف می شود.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور همچنین با اشاره به آخرین وضع مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارها میزان مطالبات قطعه سازان از دو خودروسازی بزرگ به شکل چشمگیری افزایش یافته به طوری که مجموع این مطالبات به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.


رعنایی

 

باید قرارداد قطعه سازان به لحاظ قیمتی تصحیح شود


رعنایی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین موضوع در شرایط کنونی پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان و تصحیح قراردادها به لحاظ قیمت هاست و باید خودروسازان اقدام جدی در این ارتباط داشته باشند.

وی همچنین با توجه به اوضاع قطعه سازان پس از خروج آمریکا از برجام و توقف فعالیت شرکای خارجی، گفت: به طور قطع توقف فعالیت شرکت های پژو سیتروئن آسیب های زیادی را به قطعه سازان وارد می کند که باید جبران شود اما تاکنون هیچ ضرر و زیانی به قطعه سازان پرداخت نشده است.

کد خبر 98326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha