امیدواریم زیان شرکت ایران خودرو روند کاهشی داشته باشد (+جزئیات)

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امیدواری کرد که زیان شرکت ایران خودرو روند کاهشی داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، علیمردان عظیمی، با اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش زیان عملیاتی شرکت ایران خودرو در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه قبل، ناشی از افزایش قیمت نهاده های تولید در کنار سرکوب قیمت فروش محصولات بوده است.

وی که در نامه خود به سازمان بورس و اوراق بهادار علت تغییر سود ایران خودرو را توضیح داده است، تصریح کرد: قیمت خرید مواد و قطعات و سایر هزینه های تولیدی متناسب با تورم قیمت نهاده های تولید، رشد نرخ ارز و هزینه های حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار افزایش یافته است اما در مقابل، نرخ فروش محصولات به صورت دستوری و بر پایه اطلاعات قیمتی دوره های زمانی گذشته و بدون لحاظ تورم دوره جاری قیمت گذاری شده است.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، پیگیری های مستمر هیات مدیره از ابتدای سال و مکاتبات مکرر با مراجع ذیربط در نهایت منجر به این شد که قیمت فروش ۸ محصول ارتقاء یافته این شرکت در مهرماه سال جاری توسط شورای رقابت با نرخ های نسبتا مناسبی تعیین شود.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: امید می رود با تولید و فروش محصولات ارتقاء یافته ایران خودرو و از طرفی برنامه تولید خودروهای جدید در سال آینده و همچنین اخذ قیمت مناسب برای محصولات جدید، زیان شرکت روند کاهشی داشته باشد.

کد خبر 144648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha