دولت، سریع تر موضعش در خصوص قیمت خودرو را اعلام کند

پرشین خودرو: این روزها بسیاری از فروشندگان خودرو از خلا بوجود آمده در بازار و تاخیر دولت در اعلام قیمت جدید خودروها سوء استفاده کرده و به صورت سلیقه ای قیمت را در بازار بالا و پایین می کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای اخیر با وجود افت قیمت دلار و سکه، بازار خودرو همچنان سیر صعودی قیمت دارد این روند در حالی ادامه دارد که به گفته برخی فعالان بازار در صورت اعلام قیمت های جدید و عرضه مناسب خودرو توسط شرکتها، قیمت ها در بازار ریزش کرده و با باز شدن ورودی شرکتها و صدور فاکتور، بازار از رکود خارج و رونق خواهد گرفت.

در هفته گذشته جو روانی ناشی از شایعه افزایش 50 تا 80 درصدی قیمت خودرو و از سویی اعلام رسمی افزایش قیمت پژو 207 اتومات، موجب شد تا دارندگان خودروها نسبت به فروش خودرو و عدم تبدیل آن دست نگه دارند و متاسفانه این وضعیت موجب رکود بیشتر بازار خودرو شد.


در همین حال محدودیت عرضه خودروسازان ناشی از افت تولید و کسری قطعات همچنان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده و با وجود رکود و نبود تقاضا در بازار، قیمت ها سیر صعودی دارد و نوسانات بازار ارز و سکه نیز در این روزها چندان تاثیری در افت قیمت ها نداشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به تاثیر برخی از شایعات در خصوص قیمت جدید خودروها بر افزایش رکود و بلاتکلیفی در بازار خودرو اظهار داشت: این روزها اغلب کسانی که خودرو خرید می کردند دست نگه داشتند و منتظر اعلام نرخ چدید خودروها و تاثیر ادامه افت کاهش ارز بر بازار هستند ضمن اینکه شایعه افزایش 50 تا 80 درصدی قیمت خودرو نیر بر وضعیت کنونی بازار و بلاتکلیفی خریداران دامن زده است.


سعید موتمنی در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو افزود: اعلام برخی از اخبار و مصاحبه ها مبنی بر ورشکستگی قطعه سازان و مطالبات نجومی قطعه سازان نیز همگی بر جو روانی بازار تاثیر داشته است .


وی تاکید کرد: در این شرایط انتظار می رود که دولت و ستاد تنظیم بازار موضعشان را اعلام کرده و هر چه سریعتر قیمت های جدید را تعیین و ابلاغ نمایند.

 

 


موتمنی همچنین با توجه به آخرین تغییرات قیمتی خودروهای داخلی در بازار گفت: قیمت اغلب خودروهای داخلی در روزهای اخیر با وجود افت نرخ ارز، رشد چشم گیری داشت به طوری که قیمت ها پراید 111 به 38 میلیون تومان ،پراید 131 با رشد 700 هزار تومانی به 34 میلیون، تیبا صندوق دار 39 میلیون و 800 هزار تومان رسید همچنین قیمت پژو 405 نیز در رزو گذشته بدون تغییر نسبت به هفته گذشته با قیمت 54 میلیون و 500 و مدل GLX ان 59 میلیون معامله گردید در همین حال قیمت پژو پارس به 69 میلیون و 500 و مدل TU5 آن به 78 میلیون و 500 تغییر قیمت داشت اما دو مدل پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 با قیمت هفته گذشته و همان 59میلیون و 500 و 71 و نیم در بازار خرید و فروش می شود.


اوضاع بازار موجب عقب نشینی شرکتها در اعلام قیمت های جدید شد


وی با اشاره به تاثیر افت نرخ دلار بر بازار وارداتی ها یاد آورشد: کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر بر بازار وارداتی ها تاثیری قیمتی نداشته و همچنان رکود در خرید و فروش خودروهای خارجی حاکم است .


هر چند به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران، وضعیت کنونی موجب شده که یکی از شرکتهای واردکننده که بنا داشت در روز گذشته افزایش قیمت محصولات پیش فروش شده را اعلام کند عقب نشینی کرده و هیچ گونه افزایش قیمتی را اعمال نکرده و در ارسال دعوتنامه خودروهایی که را در سه چهار ماه گذشته پیش فروش شده ، قیمت ها را با همان قیمت های قبلی محاسبه کرده است.

سیاست خودروسازان موجب عدم تغییر قیمت ها در بازار شد

موتمنی همچنین با اشاره به تاثیر سیاست خودروسازان بر بازار خودرو تاکید کرد: متاسفانه سیاست خودروسازان و عدم عرضه خودرو به بازار موجب شده با وجود افت نرخ دلار، قیمت ها تغییری نکند.


وی افزود: تغییرات زمانی رخ می دهد که خودرو به بازار عرضه شود در حالی که امروز قیمت ها به صورت سلیقه ای توسط برخی فروشندگان در بازار تعیین می شود.


رئیس اتحادیه نمایشگاه داران همچنین با اشاره به برخی از شایعات در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: به طور قطع دولت و ستاد تنظیم بازار اجاره افزایش بیش از 50 درصد قیمت ها را نخواهد داد.


وی افزود : در صورتی که قیمت های جدید اعلام شود با عرضه مناسب خودرو توسط شرکتها، همزمان قیمت ها در بازار ریزش خواهد کرد .


به گفته موتمنی، با بازگشت ثبات به بازار ارز قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار کاهش خواهد یافت.

کد خبر 105463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha