کاهش قیمت خودرو فقط با داخلی‌سازی قطعات عملی نمی شود

پرشین خودرو: کاهش قیمت خودرو تنها با داخلی‌سازی قطعه عملی نخواهد شد و عوامل گوناگونی همچون نرخ تورم، مباحث مرتبط با حقوق و دستمزد، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، عدم بهره وری، مدیریت و کارایی و ... همگی بر جریان قیمت تمام شده تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در نشست خبری رونمایی از آخرین دستاوردهای گروه صنعتی آذین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: تا پایان اسفند ماه و با نظارت دو انجمن قطعه سازی پرداخت الباقی تسهیلات 5 هزار میلیاردی به خودروسازان اجرایی می شود.

رضا رضایی با اشاره به اختصاص این رقم به قطعه سازان افزود: نحوه انتخاب قطعه سازان و اولویت پرداخت با مطالبات بالای 120 روز قطعه سازان است اگر امروز 90 درصد قطعه سازان مطالبات آنها بالای 120 روز است.

سورس های موازی گلایه اصلی قطعه سازان

وی همچنین از جمله مشکلات و گلایه های اصلی قطعه سازان از مدیران خودروسازی و دولت را وجود سورس های موازی عنوان کرد و گفت: وجود سورس های موازی موجب تحلیل قطعه سازان و عدم تولید در مقیاس اقتصادی می شود ضمن اینکه این مساله موجب سود آوری پایین و مانع از به روزرسانی ماشین آلات و عدم استفاده از دانش روز در صنعت قطعه سازی می شود.

رضایی در ادامه به موضوع افزایش عمق داخلی سازی در کاهش قیمت خودرو پرداخت و اظهار کرد: کاهش قیمت خودرو تنها با داخلی‌سازی قطعه عملی نمی شود چرا که آیتم‌های گوناگونی روی قیمت تمام‌شده خودرو اثرگذار است، مسائلی مانند نرخ تورم، مباحث مرتبط با حقوق و دستمزد، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه همگی بر جریان قیمت تمام شده تاثیر دارند اگر چه که امروز درصدی از قیمت تمام شده خودرو نیز ناشی از سوء مدیریت ،عدم بهره وری، کارایی و مهارت است که می تواند قیمت خودرو را از شرایط رقابتی خارج کند.

 

رضا رضایی



مدیرعامل گروه تولیدی آذین خودرو افزود: برای اینکه داخلی‌سازی روی قیمت تمام‌شده، اثرگذار باشد باید ماشین‌آلات و خطوط تولید قطعه‌سازان به‌روز شود چرا که تولید با ماشین‌آلات قدیمی هزینه تولید را افزایش می دهد.

رضایی همچنین با توجه به رونمایی از خط تولید دسته سیم و نمونه ECU تولیدی در گروه آذین خودرو به سرمایه گذاری قطعه سازان جهت دستیابی به عمق ساخت داخل پرداخت و تاکید کرد: امروز قطعه سازان بیش از حمایت مالی نیازمند حمایت قانونی دولت از صنعت قطعه سازی هستند.

90 درصد از مواد اولیه تولید قطعات را داخلی سازی کردیم

وی در ادامه با اشاره به آمادگی قطعه سازان جهت همراهی با خودروسازان برای افزایش تولید تصریح کرد: گروه آذین خودرو در راستای استراتژی داخلی سازی تا کنون بیش از 90 درصد از مواد اولیه را داخلی سازی نموده است و امروز از توانمندی کافی برای تامین قطعات 2000 خودرو برخوردار است.

این مدیر قطعه سازی همچنین به تاثیر ویروس کرونا در بروز احتمالی برخی مشکلات در تامین مواد اولیه اشاره و اظهار داشت: در صورت بروز جدی مشکل تامین از چین، کشور هند و ترکیه را جایگزین می کنیم.

 



رضایی در ادامه با اشاره به وجود برخی از نارضایتی ها از کیفیت خودروها و شائبه نقش قطعه سازان در این جریان گفت: به هیچ وجه قطعه سازان صاحب شناسنامه از کیفیت و استاندارد در تولیدات عدول نمی کنند.

وی علت کاهش کیفیت برخی از خودروها ناشی از محدودیت های اخیر و از سویی تغییر تامین سورس های خارجی دانست و گفت: امروز قطعه سازانی که مواد اولیه آنها داخلی است قطعا کیفیت قطعات آنها مناسب است.

بهره برداری از تولید ایربگ برای محصولات پژو در آینده نزدیک / اجرای 8 پروژه جدید در گروه آذین خودرو

در ادامه این نشست خبری مجید یغمایی مدیرعامل شرکت برنز از تولید ایربگ برای محصولات پژو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون این شرکت 8 پروژه جدیدی من جمله تولید رودری، قاب ستون و در یچه هواکش خودرو 322، مجموعه داشبورد دنا و دنا پلاس، تیبا و کوییک، قفل کابلی خودرو محموعه برف پاک کن را در دست اجرا دارد که از مهمترین آنها تولید ایربگ خانواده پژو است که تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با توجه به حضور مدیرعامل ایران خودرو در جریان رونمایی از آخرین دستاوردهای گروه آذین خودرو، به لزوم سرمایه گذاری 12 میلیون دلار برای اجرای این پروژه ها، پرداخت و خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت و همراهی مدیرعامل ایران خودرو این پروژه راه اندازی شود.

یغمایی در پایان با توجه به حجم بالای مطالبات این گروه تولیدی، خواستار همکاری بیشتر با خودروسازان شد.

کد خبر 120255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha