تویوتا کرولا به سیستم محرک هیبریدی مجهز شد

پرشین خودرو: تویوتا در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، تویوتا کرولا مجهز به سیستم محرک هیبریدی را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جالب است بدانید که شرکت خودروسازی تویوتا نسخه هاچ بک اتومبیل را از اوایل سال جاری میلادی روانه بازار کرده است و در نمایشگاه بین المللی پاریس امسال، نسخه استیشن تویوتا کرولا معرفی شد و بعد از آن هم در هفته های گذشته، نسل جدید سدان تویوتا کرولا در نمایشگاه بین المللی گوانگژو رونمایی شد. حال نوبت به نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا رسیده و شرکت خودروسازی تویوتا برای این نمایشگاه هم یک تویوتا کرولا آورده است، این بار نسخه هیبریدی تویوتا کرولا که در سکوت رسانه ای و برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا رونمایی شده است.

 



باتوجه به اینکه نسل جدید تویوتا کرولا براساس پلتفرم جهانی TNGA توسعه پیدا کرده است، به همین منظور کمپانی خودروسازی تویوتا امکان استفاده از سیستم های محرک دیگر محصولات خود را بر روی تویوتا کرولا دارد، به همین منظور سیستم محرک هیبریدی تویوتا پریوس برداشته شده و حالا بر روی نسل جدید تویوتا کرولا سدان نصب شده است تا مشتریان بیشتری به سمت خرید این اتومبیل ترغیب شوند. گفتنی است که سیستم محرک این خودرو متشکل از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر خطی بوده و توسط یک جفت موتور الکتریکی مجهز به مجموعه باتری‌های "هایپر پرایم نیکل" و جعبه دنده انتقال متداول اتوماتیک CVT حمایت می شود که مجموع قدرت آن به عدد 121 اسب بخار می رسد.

 



به لطف سیستم محرک جدید، تویوتا کرولا سدان امکان رانندگی در حالت های مختلف را خواهد داشت که در این خصوص می توان به حالت "عادی"، "اکو"، "تمام الکتریکی" و همچنین حالت "اسپرت" اشاره داشت که برای چند ثانیه مقدار زیادی از نیروی الکتریکی به سمت موتورها ارسال می شود تا خودرو شتاب سریع تری داشته باشد.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی تویوتا بر روی ترمزهای اتومبیل سیستم احیا کننده انرژی کار گذاشته است تا با هربار ترمزگیری بتوان بخشی از نیروی از دست رفته باتری های اتومبیل را برای استفاده کمتر از پیشرانه درون سوز احیا کرد.

کد خبر 106088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha