هدف را اشتباه انتخاب کرده اید!

پرشین خودرو: روز گذشته ویدئویی از برخی مشتریان سایپا در فضای مجازی منتشر شد که در تجمع خود شعارهایی علیه مدیرعامل جدید سایپا سر دادند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در این روزها که صنعت خودرو با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کند و هر روز اخباری از اتفاقات ناخوشایند در این صنعت قدیمی ایران به گوش می رسد، اقدامات برخی از مشتریان موجب تعجب بسیاری از فعالان این صنعت شده است.

هیچ انسان منصفی نمی تواند آسیب های مالی که خریداران واقعی خودرو (نه دلالان عزیز!) در این چند وقت اخیر به تبع مشکلات و محدویت های بین المللی و عهدشکنی برخی شرکای خارجی، دیده اند را انکار کند.

آسیب های وارده به مشتریان در کنار کاهش ارزش پول ملی ایران موجب شده است تا خریداران خودرو در این روزهای سخت، از خود واکنش هایی بروز دهند که گاها این واکنش ها خواسته یا ناخواسته به مسیرهای اشتباهی کشیده می شود.

در تشریح این انحراف مسیر اعتراضات، به طور مشخص می توان به اعتراضات برخی از مشتریان سایپا استناد کرد. مشتریانی که در تجمع روز گذشته شعارهایی علیه مدیرعامل جدید سایپا سر دادند و درخواست استعفای (!) وی را داشتند که جای تعجب داشت.

بسیاری از مشکلات صنعت خودرو در ایران حالت ارثیه پیدا کرده است که از مدیری به مدیر بعدی می رسد و ریشه آن را می بایست در سال های دورتر جستجو کرد که در خصوص سایپا با تغییرات پیاپی مدیریتی این مشکلات نمود بیشتری پیدا کرده است.

حرف ما در اینجا به هیچ عنوان تخطئه مدیران قبلی این شرکت خودروسازی و اقدامات آن ها نیست اما از باب نمونه بد نیست به یاد آورید که سایپا در دوره قبل با مشکلات بسیاری در خصوص سهام و فعالیت های بورسی این شرکت خودروسازی مواجه بود که ضرر و زیان زیادی را متوجه این شرکت کرده بود.

 



حالا در نظر بگیرید شرکتی با این شرایط در مدت کمی با تغییرات پیاپی کلان مدیریتی مواجه شده است تا جایی که بنا بر شنیده ها، برای انتخاب مدیرعامل جدید اشخاص بسیاری این پیشنهاد را در آن شرایط رد می کردند و کار به اینجا رسید که با قبول این مسئولیت از سوی محمدرضا سروش، بسیاری این اقدام را با توجه به سابقه وی از خود گذشتگی قلمداد کردند.

خیلی از مدیران صنعتی کشور مانند رجل سیاسی ایران عادت دارند با قبول مسئولیت جدید در هر سازمانی، به طور کامل مشکلات را به مدیران قبلی نسبت دهند و البته موفقیت های احتمالی را به نام خود سند بزنند.

درست است که مدیریت جدید سایپا تا کنون به انتقاد از مدیران پیشین این شرکت لب نگشوده است اما این دلیل بر نبود مشکلات ارثیه ای نیست بلکه نشان می دهد که تیم مدیریتی جدید در نظر دارد به دور از حواشی مرسوم، کار را پیش ببرند.

آقایان و خانم های خریدار خودرو؛ مدیری که کمتر از 50 روز از ورود وی به شرکت سایپا می گذرد و سابقه ای مثبت در صنعت خودروی کشور دارد، لایق چنین هجمه ای از سوی برخی خریداران خودرو نیست.

اقدامات مثبت زیادی در طول این مدت در شرکت سایپا انجام شده است که برای رویت خروجی آن نیاز به گذشت زمان و صبوری کردن داریم.

مراقب باشیم تا در اعتراض برای احقاق حق خود، مورد فریب برخی دلالان که در آرامش حاکم بر شرکت های خودروسازی منافعی ندارند قرار نگیرید.

مشتریان عزیز سایپا؛ خواسته شما رسیدن به خودرویی است که ممکن است با هزار مشکل، ثبت نام کرده باشید، در نظر داشته باشید که این خواسته در فضایی آرام و توام با ثبات مدیریتی محقق خواهد شد، پس لطفا مراقب افرادی با اهداف نامشروع که با آرامش تضاد منافع دارند، باشید.

کد خبر 107083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    2 0
    البته اینی که پرشین خودرو خوب از کنار سایپا پول درمیاره و روابط عمومی سایپا هم حال حسابی بهش داده و به زودی بنرهای سایپا رو همه صفحاتش دیده میشه نباید گذاشت ....
  • :) ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    3 0
    همین شما كلی فیلم و عكس از مدیرعامل جدید بهمن موتور پخش میكنین و تجمع خریداران درب شركت رو با چنان اب و تابی گزارش میكنین. خریداران نمیتونن برن یقه مدیرعامل قبلی رو بگیرن! مهم نیست چند روز كه مدیرعامل شدن مهم اینه كه الان ایشون پاسخگو هستن!
  • پوریا ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    0 0
    افرین میگم 100 تمن دیگه بریزن به حسابت بلبل جان شما راست میگن مارو ببخشید ارباب اعتراض میکنیم 6 ماه چیه اصلا 600 سال دیگه حرف نمی زنیم
  • م ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    1 0
    چقد پول گرفتی گزارش سفارشی برا سایپا منتشر کنی؟
  • ضرب المثل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    0 0
    از روباهه پرسیدن شاهدت کیه، گفت دمم