نسل دوم «داستر» به پیشرانه جدید مجهز شد + عکس

پرشین خودرو: نسل دوم خودروی کراس اوور داچیا داستر برای فروش پویاتر و همچنین برطرف کردن خواسته‌های مشتریان خود، یک پیشرانه جدید با خروجی قدرت متفاوت دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی کراس اوور داچیا داستر که در بازار کشور خودمان با نام "رنو داستر" عرضه می شد، به عنوان ارزان قیمت‌ترین و همچنین پرفروش‌ترین خودروی کراس اوور در جهان شناخته می‌شود که نسل دوم آن در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان به طور رسمی رونمایی شد، حال این خودروی ارزان قیمت شرکت خودروسازی "داچیا" یک پیشرانه جدید دریافت کرده است تا اهداف کمپانی مادر را بهتر و پویاتر دنبال کند.

 

داستر



طبق گفته منابع خبری، نسل دوم داچیا داستر به عنوان جایگزین یک پیشرانه جدید 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژر با کد شناسایی TCe 100 دریافت کرده است که از لحاظ میزان مصرف سوخت، انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین خروجی گشتاور خود بسیار بهتر از پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر SCe 115 تنفس طبیعی خواهد بود که حالا جایگزین آن شده و به مشتریان عرضه می شود.

 

داستر



موتور جدید داچیا داستر در کشور رونمایی تولید شده و منحصراَ یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک دارد که نیروی 100 اسب بخاری و گشتاور 160 نیوتن متری خود را تنها در اختیار چرخ های محرک جلو قرار می دهد. به لطف توربوشارژر، شرکت سازنده ادعا می کند که این موتور پاسخگویی بهتر به خواسته های کاربران و همچنین بهره وری انرژی بیشتری به دلیل خروجی گشتاور بیشتر (4 نیوتن متر بیشتر) خواهد داشت.

 

داستر



با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه و همچنین سقف سرعت 168 کیلومتر برساعت رسید، هرچند پیشرانه قبلی به دلیل حجم بیشتر و چهار سیلندر بودن خود می توانست شتاب صفر تا صد 11.9 ثانیه و همچنین سقف سرعت 172 کیلومتر برساعت داشته باشد، ولی در مقابل پیشرانه جدید داچیا داستر می تواند 18 درصد مصرف سوخت کمتر و همچنین آلایندگی های کمتری نسبت به پیشرانه جایگزین خود داشته باشد. میانگین مصرف سوخت اتومبیل برای استفاده ترکیبی 100 کیلومتر نیز برابر با 5.5 لیتر گزارش شده و میزان خروجی گازهای آلاینده آن حدود 125 گرم در هر کیلومتر خواهد بود.

کد خبر 115591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha