بازنگری و بازسازی در صنعت خودرو نشده است

پرشین خودرو: تحریم قبلی در سال های 90 و 91 اتفاق افتاد و در سال هایی که تحریم برداشته شد و تحریم نداشتیم هیچ بازنگری و بازسازی در صنعت خودرو برای مواجهه و مقابله با چالش ها و اتفاقات غیر منتظره انجام نشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حمیدرضا صمدی رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو، با بیان این مطلب گفت: صنعت خودرو در تحریم جدید دوباره ضربه خورد بطوریکه شاهد خواب خودروهای ناقص در کف کارخانجات خودروسازی، کاهش تولید و تیراژ، و عدم تعادل بین قیمت های بازار و کارخانه و ... هستیم.

وی که در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های جمعی کشور از کارخانجات این هلدینگ قطعه سازی سخن می گفت، ادامه داد: متهم ردیف اول اتفاقات امروز، صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور شناخته می شود در حالیکه ما 1.5 میلیون خانواده در این صنعت هستیم که بصورت مستقیم رزق و روزی از آن کسب می کنیم و موضوع عدم بازنگری و بازسازی در این صنعت، اینجا بهتر درک می شود.

صمدی با اشاره اینکه نبود نگاه صحیح به قیمت تمام شده تولید موجب شده است تا خودروساز ضعیف تر شود، اظهار داشت: ضعف خودروساز منجر به عدم پرداخت به موقع برای قطعه سازان و در نهایت خواب خودروهای ناقص در کف کارخانجات شده است.

 

حمیدرضا صمدی


رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو بار دیگر راهکار جمع کردن خودروهای ناقص کف کارخانجات خودروسازی را کاهش تولید خودرو در یک برنامه 3 ماهه دانست و تاکید کرد: کاهش تولید و جمع شدن خودروهای ناقص و پرداخت مطالبات قطعه سازان منجر به افزایش سرمایه در گردش برای قطعه ساز و کسب اعتبار دوباه در سیستم بانکی کشور خواهد شد و ثمره آن همکاری دوباره و بیشتر بانک ها با بخش قطعه سازی است.

وی در ادامه از جایگاه مسئولیت اجتماعی در هلیدنگ رایزکو سخن گفت و متذکر شد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی به دنبال فعالیت متمرکز و عمق دار بوده و هستیم و معتقدیم به جای یک دریای وسیع، باید یک جوی آب اما عمیق باشیم.

صمدی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی، یکی از وظایف و تعهدات رایزکو است بطوریکه ایجاد و راه اندازی مجمتمع مسکونی، دبیرستان و دانشگاه، درمانگاه و ... در شهرهای اردبیل، نیشابور و صفادشت به همین منظور و در راستای این وظیفه و تعهد بوده است.

رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو در پایان با بیان اینکه استقلال رسانه ها موجب می شود راحت تر کنار یکدیگر حضور داشته باشیم، خواستار استقلال قلم رسانه ها شد و خاطرنشان کرد: چنانچه رسانه استقلال داشته باشد صنعت و سیاست را به راه درست رهنمون می کند.

کد خبر 115705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha