کد خبر 116088
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
مخالفت دولت با واردات اتوبوس به کشور

پرشین خودرو: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با واردات اتوبوس به داخل کشور موافق نیستیم و باید تولید واگن و اتوبوس در داخل کشور اتفاق بیفتد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدباقر نوبخت در مراسم آئین بهره‌برداری رسمی از ۸.۵ کیلومتر از بخش شمالی خط ۷ مترو، با تشکر از مدیریت شهری که با برخورداری از ظرفیت‌های انسانی، علمی و مهارتی داخل کشور، این خدمت را به مردم عرضه و ارائه کرده است، گفت: گسترش شبکه مترو، یکی از اولویت‌های اصلی دولت است.


وی با بیان اینکه برخلاف آنچه در فضای مجازی منعکس می‌شود و عموماً دروغ‌های بی‌اساسی است که مانند کف، حقیقت را پوشانده و ذهن جامعه را مشغول می‌کند، ما در حال رسیدگی به مسائل واقعی کشور هستیم و برای عرضه کارهایمان تلاش می‌کنیم، گفت: نیاز به بازگو کردن نیست. ما در حال حاضر در شرایطی کاملاً متفاوت با گذشته روبرو هستیم.

اگر برخی از تحریم‌ها در برخی از کشورها، سیاست نفت در برابر غذا بود، این موضوع را نیز از ملت ما دریغ کردند و ما به غذا و دارو بر اساس این سیاست‌های تحریمی، دسترسی نداریم. شاید بگویند سیاست‌های بشردوستانه با تحریم این دو موضوع مقابله می‌کند اما پاسخ ما این است که ما با کدام سیستم بانکی می‌توانیم موضوع غذا و دارو را حل کنیم؟

 

واردات اتوبوس




نوبخت  با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی درون و برون شهری، از اولویت‌های دولت است، به بهره‌برداری از چند خط راه‌آهن از جمله اتصال خط میانه به تبریز و استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان که در هفته‌های اخیر به بهره‌برداری رسید، اشاره کرد.

بهره‌برداری از ایستگاه چابهار تا زاهدان نیز وعده دیگری بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد و قول داد تا پایان سال آینده قابل بهره‌برداری است.

نوبخت تأکید کرد: دولت برنامه‌ای برای ساخت لوکوموتیو و واگن در داخل کشور دارد و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی با پیمانکاران داخلی، قراردادی انعقاد کرده است. همچنین دعوت می‌کنم ظرف همین هفته شورای شهر تهران و شهرداری برنامه‌های خود را در این زمینه به ما ارائه دهند و از ظرفیت شرکت‌های لوکوموتیوساز و واگن‌ساز استفاده کنند زیرا حفاری به تنهایی مشکل ما را حل نمی‌کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ما قصدی برای ورود اتوبوس به کشور نداریم، اگر قطعه‌ای مورد نیاز است، وارد می‌کنیم اما برای اشتغال باید این مسائل در داخل کشور ساخته شود. از محل ۱۸ تبصره بودجه، بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد برای اشتغالزایی اختصاص داده شده که شهرداری تهران نیز می‌تواند از این محل که برای یک میلیون فرصت شغلی پیش‌بینی شده، استفاده کند.

وی در خصوص اوراق مشارکت برای توسعه مترو گفت: ۵۰ درصد این اوراق توسط دولت تضمین می‌شود و امسال تا سقف ۴۸۰۰ میلیارد می‌توانیم از این محل به متروی شهرهای کشور کمک کنیم.

منبع: مهر

کد خبر 116088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha