رجوع به قطعه سازان با سابقه به جای برگزاری جلسات و همایش های پر هزینه

پرشین خودرو: از ابتدای سال و با نامگذاری سال رونق تولید، همچون سال های قبل برخی بر تکرار تجربه شکست خورده برگزاری همایش ها و کنفرانس های پرهزینه اصرار دارند در حالی که باید از ظرفیت های صنعتی کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به روال سال های گذشته، رهبر معظم انقلاب سال جاری را با توجه به مشکلات کشور در حوزه های اقتصادی و معیشتی، سال حمایت از رونق تولید نامگذاری کردند.

از ابتدای نامگذاری سال ها به اسامی مختلف، هدف این بود که مسیر راهی مشخص شود تا بتوان بر مبنای آن تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کرد اما تجربه سال های پیشین به ما نشان داده است که مدیران تصمیم گیر و مسئول به برگزاری همایش، نشست و کنفرانس های پر هزینه با محوریت نام گذاری سال علاقه بسیار بیشتری دارند تا انجام کارهای عملیاتی و استفاده میدانی از ظرفیت های اقتصادی کشور.

به طور مثال، در سال جاری که به دلیل مشکلات و مسائلی که بخشی از آن به دلیل تحریم و بخش عمده ای نیز به دلیل خود تحریمی بر فعالان اقتصادی تحمیل شده است و در حالی که در روزهای پایانی نیمه اول سال هستیم اما همچنان اخبار برگزاری نشست ها و کنفرانس ها با موضوع حمایت از رونق تولید آنهم بدون حضور پررنگ فعالان اقتصادی، در صدر اخبار اقتصادی کشور قرار دارد.

این گونه نشست ها اگر نتیجه ای در بر داشت، در همان ماه های فروردین و اردیبهشت باید می داشت نه اکنون که در پایان شهریور ماه هستیم.

 

کروز



آقایان تصمیم گیر و مدیران عامل؛ در همین صنعت قطعه سازی کشور، شرکت هایی هستند که هم از نظر تکنولوژی و دانش روز هم از نظر امکانات و نیروی انسانی توان تامین سهم زیادی از قطعات مورد نیاز صنعت خودروی کشور را دارند و متاسفانه به دلیل برخی تنگ نظری ها تا کنون آنچنان که شایسته امکانات و توانایی های اقتصادی آنها بوده است، مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.

شاید دلیل دیگری که بتوان در چرایی عدم استفاده از توان فنی مجموعه ای که در شرایط سخت کنونی اشتغال 12 هزار نفری خود را حفظ کرده است، بیان کرد همان علاقه برخی مدیران به واردات و مراوده با شرکت های دست چندم چینی باشد که آسیب بسیاری به صنعت قطعه سازی کشور نیز وارد کرده است.

حال که به برکت تحریم های ظالمانه و نامگذاری سال 98 به سال حمایت از رونق تولید، تصمیم به استفاده از ظرفیت های اقتصادی شرکت هایی داخلی گرفته شده است، چه خوب می شود که ترک عادت کنیم و از فضای برگزاری کنفرانس و نشست های بی نتیجه خارج شویم و با ورود به میدان عمل از ظرفیت هایی که تا کنون به واسطه بی اعتمادی مغفول مانده است، استفاده کنیم.

یکبار دیگر باید یادآور شویم رفع مشکل خروج ارز از کشور در شرایط فعلی که از مهمترین اهداف طرح هایی چون افزایش داخلی سازی قطعات خودرو معرفی شده است، در گرو استفاده از این ظرفیت های مغفول مانده در صنعت قطعه سازی کشور است که نه تنها توان جلوگیری از خروج ارز از کشور را دارند بلکه می توان با تکیه بر ظرفیت های آن و با حمایت های دولتی به صادرات قطعات تولیدی در این مجموعه ها و به تبع آن ارزآوری نیز پرداخت.

کد خبر 116488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha