کد خبر 120091
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
صنعت خودروسازی جهان متاثر از ویروس کرونا!

پرشین خودرو: کارشناسان به تازگی نسبت به شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در جهان هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و مناطق شرق آسیا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در خصوص تاثیرات و تبعات منفی آن بر صنعت خودروسازی در جهان هشدار داده‌اند.

چند روز پیش بود که شرکت ژاپنی تویوتاموتورز اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا ، تمامی کارخانه‌های در چین را اعم از قطعه ساز و خودروساز، تا تاریخ ۹ فوریه تعطیل خواهد کرد.

البته با گسترش روزافزون و نگران کننده تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس خطرناک در چین به نظر می رسد که این تعطیلی مدت زمان بسیار بیشتری به طول بیانجامد و تاثیرات منفی بسیار بیشتری بر صنعت تولید خودرو و قطعه‌سازی بگذارد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به ۲۵۹ نفر رسیده و تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار نفر نیز در ۱۹ کشور جهان به آن مبتلا شده اند. دو روز پیش سازمان بهداشت جهانی هم زمان با شیوع گسترده و نگران کننده این ویروس اعلام وضعیت اضطراری در جهان کرد و از تمامی کشورها خواست تا با همدلی و تلاش جمعی به مقابله با آن بپردازند.


کارشناسان فعال در حوزه خودرو با انتشار گزارشی برآورد و اعلام کرده اند که تعطیلی کارخانه ها در چین که یکی از مهم ترین قطب های صنعت و اقتصاد جهان به شمار می رود، بدون شک تاثیرات منفی بزرگی بر اقتصاد چین و جهان خواهد گذاشت.

 

صنعت خودروسازی



طبق گزارش وب سایت Automotive News، شرکت بوش نیز که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات یدکی در جهان محسوب می شود، در خصوص گسترش ویروس کرونا و تبعات منفی آن بر زنجیره تامین قطعه در جهان هشدار داده و اعلام نگرانی کرده است.

ولکمار دنر، مدیرعامل بوش، در این باره به گزارشگران گفت: ما در حال حاضر راهی جز اینکه منتظر بمانیم تا چگونگی اوضاع مشخص شود، نخواهیم داشت ولی در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، به طور قطع در زنجیره تامین قطعات با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: همانطور که به نظر می رسد این ویروس در آینده ای نزدیک شیوع بسیار بیشتر و گسترده تری خواهد داشت و گریبانگیر تمامی کشورهای جهان می شودو این اوضاع غیرقابل پیش بینی و متزلزل نیز برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی دست کم تا ماه فوریه و مارس ادامه پیدا خواهد کرد.

شرکت بوش از سال ۱۹۰۹ تاکنون در چین فعالیت های زیادی داشته و هم اکنون دارای ۲۳ کارخانه در ۶۰ نقطه از جهان است. تعداد پرسنل این شرکت آلمانی در جهان به ۴۰۳ هزار نفر رسیده و ارزش سالانه بازار این برند در آسیا و اقیانوسیه حدود ۲۵ میلیارد دلار است.

بوش همچنین در شهر ووهان چین دو کارخانه با ۸۰۰ پرسنل دارد که سیستم فرمان و لوازم گرمایشی تولید می کنند. با اینکه هنوز هیچ آلودگی به ویروس کرونا در این مراکز صنعتی مشاهده نشده است، مدیران بوش پیش بینی کرده اند که تعطیلی کارخانه ها به علت شیوع کرونا منجر به کاهش ۶.۲ درصدی تولید جهانی خودرو در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد شد و این بدان معناست که در سال جاری میلادی ۸۹ میلیون دستگاه خودرو کمتر از آنچه برآورد شده بود، به تولید و عرضه خواهد رسید.

از دیگر شرکت های بزرگ و خارجی فعال در چین که به علت شیوع این ویروس کارخانه های خود را تعطیل کرد، شرکت آمریکایی تسلاموتورز بود که به دستور دولت چین صورت گرفت. بدین ترتیب انتظار می رود که تولید تسلا مدل ۳ به عنوان محبوب ترین خودروی الکتریکی در جهان، حداقل به مدت ۱۰ روز به تاخیر خواهد افتاد که همین امر بر سودآوری تسلا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تاثیرگذار خواهد بود.

بسیاری دیگر از شرکت های برتر و. بزرگ خودروسازی در جهان همچون نیسان موتورز، پژو و هونداموتورز نیز اعلام کرده اند که تمامی پرسنل فعال در کارخانه های چینی را به همراه خانواده هایشان از این کشور خارج خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 120091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha