فراری 250 GTE؛ نگاهی به تاریخچه نخستین خودروی پلیس فراری

پرشین خودرو: شاید امروز پلیس دوبی به واسطه استفاده از دلارهای نفتی و خرید سوپراسپرت های روز دنیا یکی از متنوع ترین ناوگان خودروهای پلیس را در اختیار داشته باشد اما بد نیست بدانید که ایتالیا در این حوزه از نخستین ها شناخته می شود، آن هم با نسخه ای خاص از فراری.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بدون در نظر داشتن این که در کجا زندگی می کنید، ناوگان خودروهای پلیس به مجموعه ای از خسته ترین سدان های دنیا تبدیل شده است و متاسفانه ایران یکی از بهترین مثال ها در این حوزه است. البته در هر حوزه ای مواردی وجود دارد مانند آمریکا که از انواع شاسی بلند و ماسل کارها در ناوگان پلیس خود بهره می برد یا پلیس دوبی که مجموعه ای از خاص ترین سوپراسپرت های دنیا از فراری و لامبورگینی تا پاگانی را در اختیار دارد.

اگر علاقمند هستید که بدانید سوپراسپرت ها از کجا وارد ناوگان پلیس شد؛ خواند این مطلب را از دست ندهید!


ایتالیا؛ دهه 60 و 70 میلادی و جولان خانواده های مافیا از مهمترین ترین دلایل ورود خودروهای اسپرت به ناوگان پلیس شناخته می شود.

 

فراری



در آن سال ها و پس از عدم موفقیت خودروهای پلیس ایتالیا در تعقیب و گریز با خلافکاران باندهای مافیایی، ایده استفاده از یک خودروی اسپرت با توان بالا مورد توجه قرار گرفت.

 



در ابتدا پلیس ایتالیا تصمیم به استفاده از خودروهای آلفارومئو 1900 و جولیا 1600 گرفت اما آنچنان که باید و شاید، این خودروها نتوانستند در این امر موفق ظاهر شوند و نظر ایده پردازان استفاده از خودروهای اسپرت در پلیس را به خود جلب کنند چرا که در اغلب تعقیب و گریزها، این خودروها تنها می توانستند به تماشای گرد و غبار خودروهای فراری نگاه کنند.

 

فراری



فراری 250 GTE؛ از اینجا فراری 250 GTE 1962 با رنگ استثنایی مشکی وارد ناوگان پلیس ایتالیا می شود. پلیس برای استفاده بهتر نیروها از توان عملیاتی این خودروها اقدام به آموزش رانندگی حرفه ای به 4 نیروی خود می کند تا بتوانند از نهایت توان خودرو در تعقیب و گریزها استفاده کنند.

 

فراری



فراری 250 با موتور 12 سیلندر 3 لیتری خود می توانست 240 اسب بخار قدرت را برای پلیس فراهم کند که در آن سال ها عددی رویایی محسوب می شد.

 

فراری



این فراری تا سال 1968 که در ناوگان پلیس ایتالیا خدمت کرد توانست آماری خیره کننده در تعقیب و گریزهای خیابانی از خود بر جای بگذارد که تا همین امروز نیز یکی از افتخارات پلیس ایتالیا شناخته می شود.

 

فراری


فراری جی تی ئی 250 تا سال 1972 در تملک پلیس ایتالیا باقی ماند تا اینکه در مزایده ای به تملک یک شخص حقیقی در آمد.

آلبرتو کاپلی به مدت 40 سال این خودروی تاریخی را در بهترین حالت ممکن نگهداری کرد. جالا کاپلی تصمیم به فروش این فراری گرفته است.

 

فراری

 

 

فراری


این فراری حضور در موزه وسایل نقلیه پلیس رم و جشن 50 سالگی فراری در سال 1997 را در کارنامه خود دارد و جالب است بدانید که برابر با اسناد پلیس ایتالیا و شرکت فراری، این خودرو در تمام این سال ها، بازدیدهای ادواری را در مرکز فراری انجام داده است که این امر با بررسی واحد خودروهای کلاسیک فراری به تایید رسیده است.

 

فراری



در پایان بد نیست بدانید این فراری مشکی رنگ با چراغ گردان آبی و برچسب های پلیس، تنها خودروی شخصی در ایتالیا است که مجاز به استفاده از این امکانات بر روی خودرو است.

 

فراری

 

فراری

 

فراری 250 جی تی ئی حالا برای فروش آماده شده است؛ خودروهایی شبیه به این فراری معمولا تا 500 هزار دلار قیمت دارند اما کارشناسان در خصوص این خودروی خاص و تاریخی معتقد هستند که قیمتی که در نهایت به فروش خواهد رفت می تواند یک رکورد جدید برای خودروهای فراری را به خود اختصاص دهد.
 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 122222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha