نیسان آبی با چهره و قوای محرکه جدید تا سال ۱۴۰۴ می آید / امسال افزون بر ۶۰ هزار نیسان تولید خواهد شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با توجه به ویژگی‌های محصول نیسان آبی در اقتصاد مقاومتی و حمل و نقل کشور گفت: تا سال ۱۴۰۴ با تغییر تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی و اصلاح قوای محرکه؛ نیسان آبی زامیاد با چهره و قوای محرکه جدید وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمد علی تیموری در مراسم قدردانی از دو راننده فداکار محصول نیسان با اشاره به تولید حدود ۳۶ هزار دستگاه نیسان در سال ۱۴۰۰ گفت: در دو سال گذشته تولید نیسان آبی روند افزایشی داشته است به طوری که در سال ۱۴۰۱ تولید نیسان به ۴۹ هزار دستگاه رسید و با هدف گذاری صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید نیسان به بالای ۶۰ هزار دستگاه برسد.

وی در ادامه به ۳ وِیژگی اساسی نیسان آبی در بخش‌های شاسی، ظرفیت حمل بار و موتور و گیبرکس و دیفرنسیل اشاره و تاکید کرد: شاسی محکم و قابلیت حمل بار تا حدود ۳ تن و ۸۰۰ کیلوگرم، لاستیک و محور کامیونتی، موتورارتقاء یافته Z۲۴ پلاس دوگانه سوز و همچنین گیربکس و دیفرانسیل قوی از ویژگی‌های اساسی نیسان زامیاد است محصولی که با فداکاری دو راننده قهرمان، وِیژگی‌های دیگری را  به مجموع ویژگی‌های نیسان آبی اضافه کرد.

مدیرعامل سایپا در ادامه سیاست کلی این گروه خودرویی را حرکت بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: از ۲۲ ماه گذشته و همزمان با تشکیل هیات مدیره جدید گروه سایپا سیاست اقتصاد مقاومتی در گروه سایپا پایه گذاری شد، سیاستی که ذات آن ایثار و از خود گذشتگی است و بدون داشتن روحیه ایثار این سیاست قابل اجرا نیست.

تیموری اضافه کرد: چنانچه مجموعه مدیران در هر جایگاهی، روحیه ایثار و حمایت از خانواده را سرلوحه ارزش‌های خود قرار دهند حتما گروه خودروسازی سایپا در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک امروز خودرویی که می‌تواند اقتصاد کل کشور را در بخش ناوگان حمل و نقل بار مقاوم کند، محصول نیسان گروه خودروسازی سایپاست.

نیسان آبی

وی در توضیح اهمیت محصول نیسان در اقتصاد مقاومتی و حمل و نقل کشور به تفاوت دو محصول فوتون و نیسان آبی پرداخت و گفت: فوتون ۶ تن اگر چه از محصولات سایپاست اما بیش از ۹۰ درصد قطعات این محصول وارداتی است در حالی که بیش از ۹۰ درصد محصول نیسان داخلی است. در واقع محصول نیسان وابستگی ندارد و تا به امروز در هر شرایط تحریمی تولید شده است به طوری که بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه نیسان در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

مدیرعامل سایپا در ادامه با توجه به برنامه صادرات نیسان آبی گفت: در صورت دریافت تایید تست‌های فرمان راست نیسان آبی، در شش ماه دوم سال آینده برنامه صادرات این محصول به کنیا نیز عملی می‌شود.

تمیوری در پایان از تولید محصول ون سایپا با استفاده از پلتفرم نیسان آبی زامیاد خبر داد و گفت: با استفاده از پلتفرم نیسان، ون ۱۴ نفره را تولید خواهیم کرد.

ظهر امروز در مراسمی که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد از دو راننده فداکار نیسان آبی زامیاد قدردانی و ۲ دستگاه نیسان آبی به خانواده‌های آنها اهدا شد.

اخیراً گزارش دو فرد در فضای رسانه‌ای و مجازی پخش شده بود که مرتبط با وانت نیسان تولیدی شرکت زامیاد بود. اول؛ شخصی در مشهد که با استفاده از قدرت وانت نیسان توانست با تخریب دیوار کارگاه مبل‌سازی که در آن آتش‌سوزی رخ داده بود، جان ۶ نفر از گرفتاران در آتش را نجات دهد و راننده قهرمان دیگر نیز در استان فارس با ۱۱ فرزند، معاش خانواده خود را از طریق کار با وانت نیسان اجاره ای تامین می‌کند.

کد خبر 144094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha