خودرو ریرا در آستانه فروش برای مردم و نمایندگی های ایران خودرو معرفی شد (+مشخصات و جزئیات فنی و کاتالوگ ریرا)

شرکت ایران خودرو در بخشنامه ای خودرو ریرا را به نمایندگی های خود در سراسر کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت ایران خودرو خطاب به نمایندگی های این شرکت آورده است که ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ محصول کراس اوور ایران خودرو با نام "ریرا"، به بازار معرفی می شود. این خودرو با بهره گیری از فناوری ها و طراحی منحصر به فرد، تجربه ای نوین از رانندگی را برای مشتریان فراهم می کند.

این محصول که از نظر سطح استاندارد به روز می باشد، از نظر تکنولوژی در سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز در سطح بالا و قابل قبولی بوده و در یک واریانت با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

موتور ریرا

پیشرانه ﻣﺤﺼﻮل ریرا

امروزه استفاده از فناوری های نوین همانند استفاده از فناوری پرخوران(توربو) سهم قابل توجهی را در موتورهای روز، به خود اختصاص داده است. مهمترین دلایل این افزایش عبارتند از:

۱- افزایش توان و گشتاور موتور

٢- سطح استاندارد آلایندگی اروپا ۵ و قابلیت ارتقاء به اروپا ۶

٣- کاهش مصرف سوخت به میزان ۰.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نسبت به موتور مبنا(EF۷ TC)

همچنین برخی از فناوری های به کار رفته در موتور ملی پرخوران EF۷P TC عبارتند از:

- مجهز به سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ های هوا و دود(DVVT)

- بهبود احتراق (افزایش اغتشاش داخل محفظه احتراق و ...)

- بهبودهای نگاشتی (کاهش دور آرام و ...)

- سبک سازی مجموعه ها و قطعات موتور

- هواگیری خودکار در سامانه خنک کاری

- بهبود سامانه بخارات روغن

- کاهش اصطکاک موتور

سیستم انتقال قدرت ریرا

سیستم انتقال قدرت - گیربکس

- گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته

- مکانیزم تعویض دنده برقی

- دامنه گشتاو ر بالا با افت گشتاو ر پایین

- الگوریتم مناسب تعویض دنده با راندمان انتقال قدرت بالا

سیستم تعویض دنده الکترونیکی

مزایای سیستم تعویض دنده برقی:

* جانمایی مناسب و کاملا ارگونومیک

* تکنولوژی به روز

* بهبود عملکرد و NVH

* شناسایی آسان ایرادات با توجه به دریافت بازخورد از دستگاه دیاگ

* قابلیت اطمینان و ایمن بالا

شیفتر ریرا

سیستم تعویض دنده پشت فرمان(Paddle Shifter)

سیستم پدل شیفتر محصول ریرا در پشت غربیلک فرمان قرار دارد و در زمان رانندگی راننده می تواند به کمک آنها و با لمس دسته ها، ضرایب دنده مورد نظر را در زمان وضعیت تیپ ترونیک انتخاب کند.

برای نمایش تصاویر خودرو ریرا کلیک کنید.

ایمنی:

پلتفرم IKP۲ خودرو ریرا، یک پلتفرم کاملا جدید و براساس تعاریف و اهداف در نظر گرفته شده برای این خودرو طراحی شده است. سازه بدنه این خودرو براساس دو واریانت بنزینی و برقی طراحی و حداکثر اشتراک سازی قطعات بدنه در نظر گرفته شده است. به طوری که با حداقل تغییرات در قطعات بدنه، امکان تولید واریانت برقی خودرو ریرا نیز فراهم است.

در بدنه خودرو ریرا، فولادهای استحکام بالا به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. بخش عمده سازه بدنه خودرو ریرا را از فولادهای DP تشکیل شده است که این امر موجب عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف از جلو، تصادف از عقب و تصادف از پهلو و در نتیجه ایمنی بالا این خودرو شده است.

همچنین استفاده گسترده از ورق های استحکام بالا در سازه این خودرو، سبب کاهش وزن و در نتیجه کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

در طراحی سازه بدنه خودرو ریرا از مقاطع(سکشن) به روز براساس الگوبرداری از روند طراحی قطعات بدنه در خودروهای روز دنیا بهره برداری شده است. این امر نیز در عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف
و کاهش وزن بدنه تاثیر فراوان داشته است.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC):

در خودروهای امروزی سیستم های ایمنی فعال نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارند. یکی از این سیستم ها سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به صورت استاندارد بر روی خودروها نصب شده و در شرایط ناپایدار دینامیکی به کمک راننده می آید.

کارکردهای اضافی سیستم ESC:

از آنجایی که از نظر سخت افزاری سیستم ESC جایگزین سیستم ABS می شود لذا عملکردهای ABS و EBD همچنان وجود داشته و بر عهده ESC می باشد. از طرف دیگر با توجه به  اینکه شاخصه اصلی سیستم ESC اعمال ترمز بدون دخالت راننده است، لذا عملکردهای دیگری (مانند TCS، HBA و BA) نیز از این سیستم قابل بهره برداری است  که بصورت مختصر به آن پرداخته می شود.
 

سیستم کنترل نیروی پیشران TCS:

چنانچه یکی از چرخ های محرک خودرو بر روی سطح با اصطکاک پایین باشد، هنگام شروع حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف شود. سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجا می باشد موجب افزایش پایداری و شتاب رو به جلو خودرو می شود.

سیستم شروع حرکت در سربالایی HSA:

همه ما تجربه کرده ایم که در شروع حرکت در سربالایی، هنگامی که پا را از روی پدال ترمز برداشته تا زمانی که پدال گاز را بفشاریم، خودرو اندکی به عقب حرکت کرده و ممکن است حتی به خودرو پشت سری برخورد کند. سیستم HSA با نگه داشتن فشار ترمزی به مدت ۲ تا ۳ ثانیه حتی بعد از رها کردن پدال ترمز، این فرصت را به راننده می دهد که با فشردن پدال گاز شروع به حرکت کند.

سیستم کمکی ترمز (Brake Assist):

عملکرد این سیستم در مواقعی است که راننده به هر دلیلی، ترمز ناگهانی و با سرعت بالا می گیرد. این سیستم موقعیت ناگهانی را تشخیص داده و فشار ترمز را تا زمان لازم در بالاترین مقدار نگه می دارد. با این کار، مسافت ترمزی خودرو به مقدار قابل توجه کاهش می یابد.

سیستم کمکی حرکت در سراشیبی(HDC):

این قابلیت باعث می شود که سیستم ترمز حرکت چرخ ها را کنترل کند تا سرعت خودرو در سراشیبی خیلی افزایش نیابد و راننده در آن زمان بتواند روی کنترل فرمان و مسیر حرکت تمرکز کند.

استاندارد عابر پیاده:

بیشتر تصادفات عابران پیاده با خودرو هنگامی صورت می پذیرد که خودرو در حال حرکت به سمت جلوست. در چنین حالتی خودروی در حال حرکت به عابر ایستاده یا در حال حرکت ضربه وارد می کند و در ادامه عابر به زمین می افتد. در واقع عابر پیاده در تصادفات دو بار ضربه می خورد، یک بار توسط خودرو و یک بار توسط زمین. بیشترین صدمات جانی در مرحله برخورد خودرو با عابر صورت می پذیرد، لذا استاندارد عابر پیاده منجر به کاهش صدمات عابر در زمان برخورد به خودرو می شود.
 

ترمز پارک برقی (EPB)

اتوهلد

کارکرد اتوهلد کمک می کند که خودروی ساکن در وضعیت ساکن باقی بماند. نیازی نیست راننده برای ساکن نگه داشتن خودرو دائماً پای خود را روی پدال ترمز نگه دارد.

استارت دکمه ای ریرا

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای:

سیستم ورود و خروج بدون کلید یکی از فناوریهای کاربردی استفاده شده در اتومبیل های مدرن محسوب شده و به راننده این اجازه را می دهد که بدون در دست گرفتن فرم فیزیکی سوئیچ خودرو، تنها با همراه داشتن آن
در جیب یا کیف خود اقدام به استفاده از خودرو کند.

مکانیزم سیستم ورود و خروج بدون کلید خودروها به وسیله یک فرستنده رادیویی برد کوتاه شکل میگیرد. این فرستنده که شعاع اطراف خودرو را پوشش می دهد، قابلیت تشخیص گیرنده های رادیویی (مانند سوئیچ) را در
اطراف خود دارد.
به عنوان مثال، در این سامانه زمانی که شما سوئیچ را در جیب خود داشته باشید و به سمت اتومبیل تان می روید، فرستنده رادیویی حضور شما را در منطقه تحت پوشش تشخیص می دهد و به شما این اجازه را خواهد داد که بدون استفاده از فرم فیزیکی سوئیچ وارد خودرو شوید.

صندوق عقب ریرا

درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع

کیک سنسور یکی از امکانات رفاهی بسیار کارآمد در برخی خودروهای امروزی است که در مواقع ضروری به کمک شخصی می آید که قصد دارد وسایلش را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهد. وجود این سنسور در خودرو کمک بسیار زیادی به راننده و دیگر سرنشینان خودرو می کند.

قطعا برایتان پیش آمده زمانی که دستانتان پر از وسایل مختلف است و قصد دارید درب صندوق خودروی خود را باز کرده و وسایل مورد نظر را درون صندوق خودرو قرار دهید. در این مواقع مجبور هستید که وسایل خود را زمین گذاشته و پس از آن درب صندوق خودرو را باز کنید و پس از انجام این کار دوباره وسایل را از روی زمین برداشته و آنها را داخل صندوق خودرو بگذارید.

در چنین شرایطی است که سنسور پا یا همان کیک سنسور به یاری شخص می آید.

سنسور نور

اساس کار سنسور نور بر پایه اشعه مادون قرمز با زاویه ۴۵ درجه است که توسط یک فرستنده نوری بر روی سطح شیشه تابیده می شود. در حالت عادی نور با همان زاویه ای که تابیده شده منعکس می شود. در مقابل آن گیرندهایی قرار دارد که نور منعکس شده را دریافت می کند. این سیستم روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو را به صورت خودکار تنظیم می کند.
موارد کاربرد: روشن / خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها با توجه به شدت نور محیط ( ورود / خروج به تونل و پارکینگ)

سنسور باران

سنسور باران، قدرت تشخیص وجود قطره های باران و میزان شدت باران را دارد. بر این اساس با پاشیده شدن آب بر روی شیشه، بلافاصله برف پاک کن فعال می شود.

موارد کاربرد:
سنسورهای تعبیه شده بر روی خودرو میزان آب و وجود آن را روی شیشه تشخیص می دهد. روشن / خاموش شدن اتوماتیک برف پاک کن با توجه به رانندگی و تنظیم سرعت تیغه ها برحسب شدت باران و سرعت
خودرو

IKCONNECT:

در منوی تنظیم IKCONNECT در مالتی مدیا می توان به ANDROID و CARPLAY متصل شد.

خوروی متصل

خودروی متصل:

اپلیکشین های اصلی خودرو متصل E-Call

Manual E-Call - کاربر این امکان را دارد با فشردن کلید مربوطه نیاز خود را به خدمات اضطراری به سازمان امداد و نجات کشور اعلام نماید. حتی در زمانی که خودرو خاموش هست این آیتم برای سرنشینان خودرو فراهم
می باشد.

Automatic E-Call - با قابلیت های دیده شده در یونیت و نصب سنسور شتاب سنج و همچنین اتصال مستقیم به سیگنال تصادف ACU امکان تشخیص سانحه وجود داشته و درصورت بروز تصادف بصورت اتوماتیک یونیت اقدام به تماس با مرکز امداد و نجات می نماید.

اپلیکشن های اصلی خودرو متصل B-Call

Manual B-Call:

کاربر این امکان را دارد با فشردن کلید مربوطه نیاز خود را به خدمات امدادی خودرو را به پشتیبانی گروه امداد خودرو اعلام نماید. حتی در زمانی که خودرو خاموش هست این آیتم برای سرنشینان خودرو فراهم
می باشد.

B-Call Data:

با فعال شدن این آیتم و برقراری تماس با امداد خودرو داده های مشخص شده از شبکه خودرو اخذ و به سرورهای امداد ارسال می شود تا کا رشناس مربوطه مطابق داده های دریافت شده به کاربر خدمت رسانی کند.

Location:

با برقراری ارتباط موقعیت خودرو برای کارشناس امدادخودرو ارسال شده و قابل مشاهده می باشد.

هشدار و اعلام سرقت:

امکان مشاهده هشدارهای سرقت برای کاربر و همچنین اعلام سرقت خودرو از سوی کاربر توسط این سیستم مقدور می باشد.

اپلیکشن های اصلی خودرو متصل - Tracking

* امکان مشاهده هشدارهای سرقت برای کاربر و همچنین اعلام سرقت خودرو از سوی کاربر

* امکان ایجاد سفرهای گروهی و مشاهده لوکیشن سایر همسفران در گروه

* ترسیم فاصله و مسیر اول تا آخرین لوکیشن تعریف شده با روشن کردن لوکیشن گوشی از سوی کاربر

سایر نرم افزارهای مشتری - Client Software

اطلاعات خودرو: نمایش هشدارها و آلارم های مشخص شده از شبکه خودرو به کاربر

وضعیت خودرو: نمایش وضعیت درب ها، TPMS و میزان سوخت خودرو به کاربر

سیستم تشخیص نقطه کور در ریرا:

از ۴ عدد سنسو ر و یک عدد یونیت بهره می برد. در شرکت ایران خودرو با نام BSD شناخته می شود.

زمانی که خودرو همراه شرایط زیر در حال حرکت باشد سیستم وارد حالت فعال یا Active می شود:

۱- سرعت خودرو برابر یا بیش از ۱۲ کیلومتر در ساعت باشد.

۲- دنده در حالت D باشد.

۳- دکمه BSD در حالت روشن باشد.

** در حالت فعال سیستم BSD عملکرد دارد لذا در صورتی که هر یک از شرایط ذکر شده برقرار نباشد سیستم BSD عملکرد نخواهد داشت.

سنسورهای پارک در ریرا:

از ۸ عدد سنسو ر بهره می برد.

۴ عدد سنسو ر در سپر عقب و ۴ عدد سنسو ر درسپر جلو

در شرکت ایران خودرو با نام Parking Assistant System یا PAS شناخته می شود.

زمانی که خودرو همراه شرایط زیر در حال حرکت باشد سیستم وارد حالت فعال یا active می شود:

۱- سرعت خودرو برابر و کمتر از ۱۰ کیلومتر در ساعت باشد.

۲- اگر دنده در حالت D باشد تنها سنسورهای جلو فعال هستند.

۳- اگر دنده در حالت R باشد هم سنسورهای جلو و هم سنسورهای عقب فعال هستند.

۴- دکمه PAS در حالت روشن باشد. (در صورت خاموش بودن سمبل مقابل در صفحه کیلومتر نمایش داده خواهد شد.)

جلو آمپر ریرا

نمایشگر دوگانه – نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲ اینچ و سیستم مالتی مدیای هوشمند ۱۲ اینچ

منو مالتی مدیا شامل (بلوتوث تلفن و موزیک، HVAC، نقشه، موزیک و ویدیو و تصویر، USB، رادیو، تنظیمات، دوربین ۳۶۰ درجه، اطلاعات خودرو، تنظیم ambient light، IKCOLINK و AUX) می باشد.

دوربین ریرا

دوربین ۳۶۰ درجه

روشن شدن اتوماتیک AVM قابلیت دیدن عقب خودرو:

اگر خودرو در وضعیت دنده عقب باشد و سرعت خودرو کمتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت باشد محتوا ی صفحه نمایشگر LCD نمای عقب + نمای همه جانبه را به همراه خطوط کمکی نمایش می دهد.

قابلیت نمای جانبی:

اگر خودرو در وضعیت دنده عقب نباشد و سرعت خودرو کمتر از ۲۵ کیلومتر در ساعت باشد.

اگر اهرم راهنما را به سمت چپ یا راست حرکت دهیم صفحه نمایشگر نمایش می دهد.

با خاموش کردن چراغ راهنما ی چپ و راست AVM فورا خاموش می شود.

شارژر وایرلس:

با افزایش تنوع در ساخت تلفن های همراه، انتقال برق بیسیم باعث راحتی در شارژ کردن موبایل می شود، از طرفی این امکان را به راننده می دهد که بدون اشغال کردن فضای کابین به خاطر کابل موبایل از روش شارژ سریع و بی سیم استفاده کند.

نورپردازی داخلی(Ambient Light):

منوی تنظیم AL در مالتی مدیا، می توان شدت نور (۱۰-۰) تنظیم کرد.

زمان محو شدن این منو تا ۶ ثانیه می باشد و رنگ های قابل انتخاب تا ۳۲ رنگ را می توان در نمایشگر مالتی مدیا انتخاب و تنظیم کرد.

نور تزییناتی در قسمت رودری و قسمتی از داشبورد تعبیه شده است.

کاتالوگ ریرا

کد خبر 145733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha