اعلام حمایت وزرای سابق بازرگانی و مسکن از وزیر پیشنهادی صمت (+دلیل)

وزرای سابق بازرگانی، و مسکن و شهرسازی از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام حمایت کردند.

به گزارش پرشین خودرو، یحیی آل‌اسحاق وزیر بازرگانی دولت سازندگی و محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم در مصاحبه های جداگانه، سیدمحمد اتابک را برای تصدی پست وزارت صمت، انتخاب مناسبی دانستند.

یحیی آل اسحاق

بهترین انتخاب برای وزارت صنعت!

براساس این گزارش، آل اسحاق، از سیدمحمد اتابک نامزد وزارت صمت با صفات مدیر برنامه‌ریز و اجرایی حرفه‌ای، صاحب تحصیلات عالی در دانشگاه‌های معتبر خارجی و ربع قرن کارنامه مدیریتی موفق در حوزه‌های مهم اقتصادی از جمله در بنیاد مستضعفان نام می‌برد و اظهار امیدواری می‌کند که نامبرده، با برنامه‌ای همسو و هم آهنگ بخش تولید و صنعت اقتصاد ایران را سامان بخشد.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی و رئیس فعلی اتاق مشترک ایران و عراق، با بیان اینکه سیدمحمد اتابک برای وزارت صمت، بهترین انتخاب است، همچنین به نمایندگان مجلس توصیه کرد که بدون وابستگی سیاسی و جناحی و صرفاً بر اساس منافع ملی و احراز شایستگی به وزرای پیشنهادی تیم اقتصادی دولت چهاردهم رأی بدهند.

آل اسحاق به دولت در شُرُف تشکیل هم تذکر می‌دهد که بدون حضور واقعی و غیر نمایشی بخش خصوصی در حکمرانی، اقتصاد کشور هرگز بهره‌ور نخواهد شد.

محمد سعیدی کیا

اتابک با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا است

اما سعیدی کیا، اعلام کرد که وزیر پیشنهادی صمت با توجه به تحصیلات عالیه‌شان در دانشگاه معتبر میشیگان، نگاهی جهانی به صنعت دارد.

به گفته رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، آقای اتابک با مدیریت موفق در سطوح بالای اجرایی کشور به جامعیت و اشراف کارآمدی در حوزه صنعت رسیده‌اند، و از لحاظ شخصیتی، مدیری دست‌پاک، با اخلاص، با اراده استوار و تحول آفرین هستند که انصافا برای انجام مسئولیت‌شان وقت می‌گذارند. همچنین به‌ دلیل حضور در ه‍یأت رئیسه اتاق بازرگانی با دغدغه‌های بخش خصوصی آشنا هستند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه بنده قبل از اینکه در بنیاد مستضعفان با آقای اتابک آشنایی پیدا کنم، در بنیاد مسکن با ایشان همکاری می‌کردم، تصریح کرد: در مورد خصوصیت‌های شخصی ایشان بایستی اذعان کنم که فردی درستکار، دست‌پاک، تحول‌آفرین در امور و محکم و با اراده هستند.

وی ادامه داد: آقای اتابک بلافاصله پس از اتمام تحصیلات‌شان در دانشگاه میشیگان آمریکا، به ایران بازگشت و از همان ابتدای انقلاب در همه صحنه‌ها حاضر بود، همچنین در دفاع مقدس حضور فعال داشت و در صحنه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری حضور داشته است.

رئیس پیشین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: وی در بخش صنعت و بازرگانی اعم از سیمان، فولاد، معدن و خودرو، فرد بسیار سرشناسی است. اتابک در بنیاد مستضعفان نیز به عنوان معاون بنیاد، سیاست‌گذاری می‌کرده است و افراد این حرفه را به خوبی می‌شناسد.

سید محمد اتابک

سیدمحمداتابک مطرح کرد: تعامل و هماهنگی با نمایندگان مجلس

این گزارش می افزاید که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد که برای تحقق برنامه‌های پیشنهادی وزارت صمت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل و هماهنگی خواهم داشت.

سید محمد اتابک، پس از حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از رهنمودهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحقق برنامه‌های وزارت صمت استفاده خواهم‌ کرد.

برپایه این گزارش، «سیدمحمد اتابک» روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

کد خبر 145663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha