50 درصد تعمیرگاه ها در نصب قطعات تقلبی مقصرند!

پرشین خودرو: 50 درصد تعمیرگاه ها در نصب قطعات بی کیفیت و تقلبی و افزایش آمار شکایت مشتریان مقصر هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در طول ماه‌های گذشته، قیمت لوازم یدکی خودرو به میزان قابل توجهی رشد داشته است و همین موضوع به کسب و کار عادی توزیع کنندگان خرد لوازم یدکی، مکانیک‌ها و تعمیر کاران خودرو زیان‌هایی را وارد کرده است.

هر خودرویی بعد از مدتی نیازمند تعویض قطعه است اما در صورت عدم تحقق این عمل، کارکرد عادی و طبیعی خودرو با اختلالاتی رو به رو می‌شود به طوری که استمرار این شرایط موجب تحمیل آسیب و خرابی به دیگر قطعات خودرو می شود.

هر چند در شرایطی که قیمت در بازار قطعه یدکی نیز صعودی می شود بستر برای توزیع و عرضه لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت هم بیش از پیش فراهم می شود چنانچه برخی از مشتریان لوازم یدکی، با آگاهی به بی کیفیت بودن قطعات، به خاطر ارزان بودن آن مبادرت به خرید و تهیه چنین قطعات می‌کنند اما در این میان نقش تعمیرگاه ها در نصب این قطعات بسیار مهم است به طوری که به گفته سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی، 50 درصد تعمیرگاهها در عدم رضایت مشتریان و نصب قطعات بی کیفیت و تقلبی مقصررند.

مهدی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به آمار قطعات تقلبی و بی کیفیت و افزایش شکایت از تعمیرگاه ها، اظهار داشت: 50 درصد از علت خرابی خودروها پس از تعویض قطعه یدکی مربوط به عدم تخصص تعمیرگاه ها در تشخیص کیفیت قطعات یدکی است به طوری که این جریان موجب افزایش شکایت از تعمیرگاه ها شده است.

 

تعمیرگاه خودرو



سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی خودرو با اشاره به مشکلات ناشی از عرضه قطعات تقلبی در بازار تاکید کرد: برخی سودجویان با افزایش قیمت قطعه یدکی در بازار اقدام به عرضه قطعات بی کیفیت و چینی در بسته بندی قطعات اصلی و وارداتی به بازار می کنند.

کاظمی همچنین به افزایش نظارت دستگاههای نظارتی و اتحادیه برای مقابله با عرضه قطعات تقلبی پرداخت و افزود: هر چند وجود 120 هزار واحد عرضه قطعه یدکی و گستردگی فعالیت آنها در کشور عملا نظارت بر بازار قطعات یدکی و مقابله با عرضه قطعات تقلبی و بی کیفیت را با مشکل مواجه کرده است اما افزایش نظارت و پی گیری و برخورد با واحدهای متخلف عرضه قطعات یدکی تقلبی در بازار را بسیار کاهش داده است.

به گفته وی هم اکنون 15 درصد از بازار قطعه یدکی، مربوط به قطعات بی کیفیت و تقلبی است.

تثبیت قیمت قطعه یدکی در بازار

وی در ادامه رکود در بازار قطعه یدکی را مهمترین نگرانی قعالان در این بخش عنوان کرد و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: از ابتدای امسال بازار قطعه یدکی با افت تقاضا و رکود شدید همراه است این در حالی است که پس از افزایش حدود 10 درصدی قیمت قطعه یدکی در فروردین ماه تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار قطعه یدکی رخ نداده است.

این مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی خاطر نشان کرد: هم اکنون به دلیل رکود در بازار مشکلی در تامین نیاز بازار قطعه یدکی نداریم اما متاسفانه وضع موجود در بازار باعث نگرانی فروشندگان قطعه یدکی شده است.

به گفته کاظمی رکود در بازار قطعه یدکی ارتباطی به افزایش قیمت ندارد و بیشترین علت وضع کنونی ناشی از کاهش تردد خودروها و کاهش آمار خرابی خودروها است که موجب عدم مراجعه به بازار قطعه یدکی و تعمیرگاه ها شده است.

کد خبر 114647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha