کد خبر 127489
۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
ایرلاین‌ها صورت مالی خود را شفاف کنند

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت: چون دولت به ایرلاین ها ارز اختصاص می دهد، آن ها باید نسبت به نحوه هزینه کرد این اعتبارات پاسخگو بوده و اسناد و صورت های مالی خود را شفاف کنند.

به گزارش پرشین خودرو، رحمت الله فیروزی پوربادی، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره غیرشفاف بودن صورت های مالی ایرلاین ها و احتمال بروز فساد در این حوزه، گفت: یکی از محل های ارزبری کشور، شرکت های هواپیمایی است، ایرلاین ها برای تأمین تجهیزات و برخی از اقلام مورد استفاده از دولت، ارزی نیمایی دریافت می کنند.


ایرلاین ها به دلیل دریافت ارز دولتی باید پاسخگوی هزینه‌کرد اعتباراتشان باشند

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرلاین ها جزء شرکت های خصوصی محسوب می شوند، اما به دلیل دریافت ارز دولتی باید به صورت دقیق مورد نظارت قرار گیرند.


ایرلاین‌ها صورت مالی خود را شفاف کنند

وی افزود: چون دولت به ایرلاین ها ارز اختصاص می دهد، آن ها باید نسبت به نحوه هزینه کرد این اعتبارات پاسخگو بوده و اسناد و صورت های مالی خود را شفاف کنند. این موضوع باید مشخص شود که چه میزان از ارزهای تخصصی هزینه شده است.


مسئول اصلی نرخ گذاری برای پروازهای هوایی، سازمان هواپیمایی است

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: مسئول اصلی نرخ گذاری برای پروازهای هوایی، سازمان هواپیمایی است، البته طبق گفته مسئولان این سازمان قیمت بلیط هواپیما افزایش نخواهد یافت.

گفتنی است که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در هفته اخیر از شرکت های هواپیمایی خواست تا صورت های مالی سال های 97، 98 و نیمه نخست 99 را به سازمان هواپیمایی کشوری عرضه کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 127489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha