کد خبر 127495
۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
قایق خودران با قابلیت جابجایی مسافر

محققان قایق های رباتیک و خودرانی ساخته اند که به طور ماژولی به یکدیگر متصل می شوند و می توانند مسافران را جابه جا کنند.

به گزارش پرشین خودرو، محققان دانشگاه ام آی تی مشغول توسعه ناوگانی از قایق های خودران هستند تا آنها را در کانال های آبی آمستردام به کار گیرند. البته سال گذشته آنها قایق های خودران رباتیکی رونمایی کردند که می توانستند خود را به سازه های شناور مختلف با کاربری های متفاوت تبدیل کنند و پروژه جدید نسخه ارتقا یافته آن است.

آزمایشگاه CSAIL دانشگاه مذکور از قایق رباتیک «ربوت۲»(Roboat۲) رونمایی کرده است. نکته قابل توجه درباره این قایق، قابلیت حمل مسافر است. این قایق کوچک با طول ۲ متر می تواند ۲ مسافر را در کانال های آمستردام جابه جا کند. «ربوت۲» دارای چهار پروانه است تا بتواند در هر جهتی حرکت کند. همچنین این قایق شامل فناوری لیدار، جی پی اس و حسگرهای اینرسی برای کمک به مسیریابی است.


هرچند هر قایق به تنهایی کوچک به نظر می رسد اما باید توجه داشت که آنها ماژولار هستند. به عبارت دیگر قایق ها به طور خودکار به یکدیگر متصل می شوند تا وسیله نقلیه آبی بزرگتری بسازند که توسط قایق اصلی رهبری می شود.

 

قایق خودران



محققان ام آی تی قایق های رباتیک اولیه را در مقیاس یک چهارم نسخه واقعی ساختند. «ربوت ۲» نیز یک دوم مقیاس واقعی ساخته شده است. آنها تصمیم دارند با توسعه این پروژه به تدریج نسخه ای از قایق خودران در مقیاس واقعی بسازند که قابلیت حمل ۴تا ۶ مسافر را داشته باشد. البته هنوز مشخص نیست نسخه بزرگتر چه زمانی ساخته می شود.

محققان ادعا می کنند قایق رباتیک جدید به مدت ۳ ساعت به طور خودکار در کانال های این شهر مسیریابی و اطلاعات جمع آوری کرده است.

کد خبر 127495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha