تشدید آلودگی هوا در کشورهای درحال توسعه با واردات خودرو کارکرده

خلاص شدن از شر اتومبیل های قدیمی به پاکسازی آسمان کشورهای در حال توسعه کمک می کند اما بسیاری از خودروهای فرسوده سر از کشورهای در حال توسعه در می آورند و به میزان قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا در این کشورها نقش دارند.

به گزارش پرشین خودرو، خلاص شدن از شر اتومبیل های قدیمی به پاکسازی آسمان کشورهای در حال توسعه کمک می کند اما بسیاری از خودروهای فرسوده سر از کشورهای در حال توسعه در می آورند و به میزان قابل توجهی در افزایش آلودگی هوا در این کشورها نقش دارند.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط سازمان برنامه محیط زیست ملل متحدUNEP منتشر شد، اتحادیه اروپا، ژاپن و آمریکا هر ساله بین سال های 2015 و 2018 حدود سه میلیون وسیله نقلیه دست دوم صادر کرده اند که بیشتر آنها به کشورهای با درآمد کم و متوسط که بیش از نیمی از آنها در آفریقا هستند، روانه شده است.

 

خودرو



با توجه به افزایش خرید خودرو در کشورهای در حال توسعه که منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای در دهه های آینده هستند، سازمان برنامه محیط زیست ملل متحد خواستار تشدید قوانین صادرات و واردات خودروهای قدیمی و آلاینده شد.

اینجر آندرسن، مدیر اجرایی این سازمان گفت: کشورهای پیشرفته باید صادرات خودروهایی را که از آزمایشات زیست محیطی و ایمنی سربلند بیرون نمی آیند، متوقف کنند و کشورهای وارد کننده نیز باید استانداردهای بیشتری را برای کیفیت خودروها تعریف کنند.

این سازمان با استناد به تحقیقات مقامات هلندی در سال 2019 اعلام کرد که این تحقیقات نشان داد که میانگین سن وسایل نقلیه که در صف صادرات هستند، 18 سال است.

سازمان برنامه محیط زیست ملل متحد همچنین اعلام کرد که دو سوم از 146 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند قوانین ضعیفی در زمینه واردات وسایل نقلیه دست دوم دارند و برخی از آنها هیچ استاندارد استانداردی برای آلودگی ندارند.

کد خبر 127582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha