کد خبر 127673
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
فناوری خودران فورد ADA به‌زودی معرفی می‌شود

فناوری خودران فورد با نام سیستم دستیار فعال رانندگی (ADA) تا سال ۲۰۲۱ در خودروهایی مانند موستانگ مک-ای و F-150 با حداقل قیمت ۱۵۹۵ دلار عرضه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سیستم سوپرکروز کادیلاک در رتبه‌بندی کانسومر ریپورتس در زمینه فناوری کنونی رانندگی بدون دست، توانست اتوپایلوت تسلا را شکست دهد. بااین‌حال قرار است مدعی دیگری خیلی زود به این رقابت بپیوندد.


در ماه جون سال جاری میلادی، فورد سیستم دستیار فعال رانندگی (ADA) را معرفی کرد و وعده رانندگی بدون دست را تا سال ۲۰۲۱ داد. خودروساز آمریکایی می‌خواهد این قول را زنده نگه دارد و به همین دلیل جزئیات بیشتری (از جمله قیمت و دردسترس بودن در خودروهای فورد) درباره فناوری خودران خود منتشر کرد.


فورد در اعلامیه قبلی اشاره کرد که فناوری رانندگی بدون دست در فورد موستانگ مک-ای ۲۰۲۱ و سایر مدل‌ها دردسترس خواهد بود. آن‌طور که مسئولان فورد می‌گویند، پرفروش‌ترین محصول فورد در آمریکا یعنی وانت پیک‌آپ F-150، مدل دیگری است که تا سه‌ماهه سوم سال میلادی آینده برای استفاده عمومی دردسترس خواهد بود.

سیستم ADA بخشی از پکیج فورد Co-Pilot 360 Active 2.0 خواهد بود که به‌عنوان گزینه استاندارد در نسخه محدود F-150 عرضه می‌شود؛ درحالی‌که خریداران نسخه‌های لاریات، کینگ رنچ و پلاتینیوم می‌توانند این پکیج را به‌عنوان آپشن ۱۵۹۵ دلاری خریداری کنند.

از سوی دیگر، موستانگ Mach-E این ویژگی را به‌طور استاندارد در نسخه‌های CA Route 1، پریمیوم و فرست ادیشن دریافت خواهد کرد. کسانی که تیپ سلکت (Select) را انتخاب کنند، می‌توانند با استفاده از پکیج راحتی و فناوری با قیمت ۳۲۰۰ دلار، از فناوری ADA بهره ببرند.

حتی کسانی که اضافه کردن این ویژگی را به‌عنوان آپشن قبل از دسترس‌پذیر شدن آن انتخاب می‌کنند، می‌توانند از پکیج آزمایشی فورد Co-Pilot 360 Active 2.0 لذت ببرند؛ این بدان معنا است که وسایل نقلیه آن‌ها با دوربین جلو و حسگرهای رادار همراه خواهد بود. هنگامی که سیستم ADA تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ دردسترس قرار گیرد، مالکان خودروهای یادشده برای فعال‌سازی و داشتن این فناوری فقط باید از به‌روزرسانی بی‌سیم استفاده کنند.

پکیج آزمایشی فورد Co-Pilot 360 Active 2.0 برای وانت F-150 با احتساب تخفیف اولیه پذیرش ۱۰۰ دلاری، ۸۹۵ دلار قیمت دارد. به‌روزرسانی بی‌سیم نرم‌افزاری نیز ۶۰۰ دلار برای مالکان هزینه دارد که با یک دوره خدمات سه‌ساله همراه است.

مسئولان فورد می‌گویند فراتر از دوره خدمات سه‌ساله، مالکان می‌توانند برای ادامه لذت بردن از Active Drive Assist و دریافت پیشرفت‌های جدید ازطریق به‌روزرسانی بی‌سیم، سرویس متصل این شرکت را با قیمت رقابتی خریداری كنند.

فناوری ADA فورد با استفاده از سیستم هوشمند کنترل کروز تطبیقی موجود و هم‌زمان با سیستم‌های نگه‌داری در خط (Lane Centering)، توقف و حرکت (Stop & Go) و تشخیص تابلوهای راهنمایی سرعت، کار خواهد کرد. سپس راننده توسط دوربین جلو کنترل می‌شود تا از تمرکز چشم او روی جاده اطمینان حاصل شود. سیستم ADA فقط در بخش‌های مقدماتی بزرگراه‌های تقسیم‌شده موسوم به مناطق بدون دست که بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر از جاده‌های آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد، کار می‌کند.

منبع: زومیت
 

کد خبر 127673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha