بهمن ماه اولین رام واگن ملی بهره‌برداری می‌شود

شهردار تهران گفت: کاهش وابستگی ارزی در تولید واگنها در حال انجام است که از ۳۵ درصد درحال رسیدن به ۸۵ درصد است و در بهمن ماه اولین رام واگن ملی را بهره برداری می کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در آئین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوس رانی، ضمن گرامیداشت یاد خاطر شهدای ۱۳ آبان گفت: متأسفانه در شرایط حاد کرونا هستیم. در نیمه فروردین به ۱۱۸ نفر تلفات رسیدیم و در نیمه اردیبهشت با کاهش تلفات به عدد ۹ رسیدیم که رقم واقعی تهران عدد ۶ بود.

وی افزود: ولی الان متأسفانه کم‌تر از ۵۰ درصد آمارها مربوط به تهران است. علیرغم افزایش ابتلاء در سطح جهان ولی آمار تلفات رو به کاهش است ولی در ایران رو به افزایش است. همه این تقصیر را نمی‌توان به گردن مردم انداخت. یکی از محورهای رعایت کرونا رعایت فاصله اجتماعی است. ما در شرایط اقتصادی تعطیلی کامل نیستیم. اما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که از وضعیت حاد خارج شویم. یکی از این موارد حمل و نقل عمومی است و این یعنی ۳ برابر شدن ناوگان. در حال حاضر ۶۲۰ ناوگان را از چین تأمین کردیم و از همه ظرفیت خود برای تولید اتوبوس استفاده کردیم.


حناچی اظهار داشت: از ایران خودرو نیز برای همکاری فراوان در این زمینه تشکر می‌کنم. سال جهش تولید است و خوشحالم که کارخانه ایران خودرو دیزل با این قرارداد فعال شد و برای مردم تهران هم برکت خواهد داشت. این بزرگترین دستاورد ما است.

 

پیروز حناچی



شهردار تهران با اشاره بر صحبت‌های محسن هاشمی رئیس شورای شهر نیز گفت: گله گزاری ها همیشه هست اما ما پشت تریبون کم‌تر اعلام می‌کنیم. موضوع توسعه حمل و نقل عمومی یک بحث اجتماعی است و نه تنها شورای شهر و شهرداری بلکه همه در آن دخیل اند. ما در شرایط کرونایی تاکنون ریالی از دولت دریافت نکردیم. در این شرایط تحریم‌های ظالمانه نیز کسانی که از عبور تجهیزات درمانی یا نقل و انتقالات مالی جلوگیری می‌کنند مردم ایران را هدف قرار داده‌اند نه دولت را.

حناچی ادامه داد: باید این تحریم‌ها را به یک فرصت تبدیل کنیم و تلاش برای کاهش وابستگی ارزی در تولید واگن‌ها در حال انجام است که از ۳۵ درصد درحال رسیدن به ۸۵ درصد است و در بهمن ماه اولین رام واگن ملی را بهره برداری می‌کنیم. افزایش محورهای بی آر تی از موضوعات مد نظر معاونت حمل و نقل است و با خریدهای جدید محقق می‌شود. با توجه به آلودگی همیشگی شهر تهران در این فصل نیز اتوبوس‌های برقی بسیار اهمیت دارد و ارتباط مستقیمی میان آلودگی هوا و کرونا وجود دارد. بسیاری از کشورها در شرایط کرونایی محدودیت‌های ترافیکی خود را افزایش داده‌اند. در کشور ما این امر به تازگی در حال انجام است.

وی با اشاره بر برنامه‌های شهرداری در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: قرارداد خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس داریم، تحویل ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان، مناقصه برای ۸۰ دستگاه اتوبوس گازسوز داخلی و مناقصه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز تک کابین را در دستور کار داریم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: ما نهایت فشار را به بخش دولتی می‌آوریم اما امید چندانی نداریم. اعتقاد داریم که حمل و نقل شهر تهران امری حاکمیتی است و شهرداری نباید به تنهایی کار کند.

منبع: مهر

کد خبر 127712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha