دریافت صورت‌های‌ مالی برخی شرکت‌های هواپیمایی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از دریافت صورت‌های مالی چند شرکت هواپیمایی بابت بررسی نرخ گذاری بلیت پروازهای داخلی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، ابوالقاسم جلالی، درباره آخرین بررسی‌های دولت و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حوزه نرخ بلیت پروازهای داخلی گفت: فعلا تصمیم گرفته شده است هیچ افزایش قیمتی نداشته باشیم و آژانس‌های هواپیمایی هم باید طبق دامنه نرخ‌های قبلی بلیت به مسافران ارائه دهند.


وی در پاسخ به این سؤال که برخی مسافران معتقدند بلیت با نرخ‌های بالاتر از دامنه نرخی به آنها ارائه شده،‌گفت: هر آژانسی که نرخ‌های بالاتر ارائه دهد تخلف کرده است ضمن آنکه ممکن است برخی نرخ‌های بالا مربوط به کلاس‌های تجاری باشد.


معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پس از بررسی صورت های مالی شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پروازها مشخص می‌شود در حال حاضر برخی شرکت‌های هواپیمایی صورت‌های مالی خود را در اختیار ما قرار دادند و برخی از شرکت‌های هواپیمایی هم در آینده نزدیک صورت‌های مالی خود را به ما تحویل می‌دهند.

 

شرکت های هواپیمایی



جلالی افزود: ایرلاین‌ها باید اطلاعات صورت‌های مالی خود را به ما بدهند. ما هزینه شرکت‌های هواپیمایی را بررسی می‌کنیم و درباره نرخ‌های بلیت هواپیما تصمیم‌گیری می‌شود. به هر حال هر شرکت هواپیمایی بر اساس ناوگان خود هزینه‌های متفاوتی دارد که این موارد باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: ما عقیده داریم حمل و نقل هوایی درصد زیادی از افراد جامعه را جابجا نمی‌کند اما افزایش قیمت تبعاتی دارد که باید کنترل قیمت داشته باشیم.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ در این راستا از سوی دولت کمک‌هایی به شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود تا قیمت‌‌ها را ثابت نگه داریم و افزایش قیمت به گونه‌ای نباشد که فشار به مردم وارد شود.

جلالی افزود: به مجلس و شورای اسلامی و کمیسیون عمران پیشنهاد دادیم تصمیمی بگیرند که نرخ تعرفه عوارض شهرداری از روی نرخ بلیت برداشته شود و به شرکت‌های هواپیمایی ارز نیمایی اختصاص یابد واگر هزینه شرکت‌های هواپیمایی بر اساس ارز نیمایی باشد هزینه آنها کاهش می‌یابد و در کنترل نرخ بلیت موفق‌تر خواهیم بود و شرایط ایرلاین‌ها بهتر خواهد شد.

منبع: فارس
 

کد خبر 127751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha