کد خبر 127890
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
تعویض پلاک خودرو چقدر زمان می‌برد؟

شماره گذاری اینترنتی از امروز در مرکز شماره گذاری میثم تهران آغاز شد و سپس در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ محمدی رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: کسانی که برای خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند ابتدا برای نام نویسی اولیه باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.
وی افزود: برای نام نویسی اولیه نیازی به بردن اسناد خودرو نیست و کارت ملی، شناسنامه و بردن مدارک محل سکونت ضروری است.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا گفت: سپس فروشنده از طریق سایت راهور ۱۲۰ یا نشانی اینترنتی pelak.epolice.ir و همچنین با نصب نرم افزار «پلیس من» برای نقل و انتقال خودرو خود باید اقدام کند.

سرهنگ محمدی افزود: با ورود به این نشانی‌ها و وارد کردن اطلاعات از جمله کد ملی تمامی خودرو‌هایی که در مالکیت ایشان است، نشان داده می‌شود و می‌تواند خودرو فروشی را انتخاب و کد ملی و مشخصات خریدار را وارد می‌کند تا اطلاعات سیستم تکمیل شود.

وی گفت: البته برای ثبت خودرو فروشی، فروشنده باید بیمه خودرو، عدم خلافی و معاینه فنی را ارائه داده باشد و یکی از مزایای تعویض پلاک اینترنتی این است که خودرو فروشی تصادف کرده در این سامانه به خریدار نشان داده خواهد شد.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا گفت: با نام نویسی فروشنده در سایت‌های مورد نظر بلافاصله پیامی به خریدار ارسال می‌شود که آیا در خواست خرید خودرو را تایید می‌کنید و خریدار نیز در صورت تایید بقیه مراحل را انجام خواهد داد.

 

حداقل زمان برای تعویض پلاک؛ ۲۴ ساعت است

سرهنگ محمدی افزود: بعد از تایید هر دو طرف خریدار و فروشنده، نوبت زمان دهی از سوی مرکز شماره گذاری است که زمان‌های خالی را برای خریدار و فروشنده ارسال می‌کند که با توافق طرفین یک زمان انتخاب می‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا گفت: حداقل زمانی که برای تعویض پلاک نیاز است از زمان ثبت نام تا تعویض پلاک، ۲۴ ساعت است و در این تعویض پلاک اینترنتی خریدار و فروشنده به هیچ عنوان از خودرو پیاده نمی‌شوند و در ساعت مقرر و ارود می‌شوند و کمتر از ۱۵ دقیقه شماره گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: در این خرید و فروش اسناد وکالتی پذیرفته نمی‌شود و بایستی خودرو شش دانگ در اختیار فروشنده باشد و همچنین باید کسانی که برای فروش و خرید مراجعه می‌کنند حتما گوشی هوشمند و رمز پویا داشته باشند.

سرهنگ محمدی افزود: همچنین خریدار اگر چند پلاک آزاد داشته باشد می‌تواند شماره‌ای را که مورد نظرش است، انتخاب و به سیستم و مرکز شماره گذاری اعلام کند تا این پلاک مورد نظر صادر شود.

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا گفت: حتما باید خریداران و فروشندگان سر ساعت مقرر مراجعه کنند و بعد از بازدید کارشناس از خودرو و ارائه مدارک و تایید اصالت، اسناد خودرو فروشی باطل و سند سبز تک برگ صادر می‌شود و در اختیار خریدار قرار می‌گیرد و سپس برای فک پلاک و نصب پلاک به سایت دیگر مراجعه و در کمتر از ۱۵ دقیقه از مرکز تعویض پلاک خارج می‌شود.
 

کد خبر 127890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha