پیشرفته ترین ب ام و، رونمایی شد

ب ‌ام ‌و یک شاسی‌بلند الکتریکی رونمایی کرده که به گفته مدیرانش پیشرفته‌ ترین خودرویی است که این کارخانه تاکنون ساخته است.

به گزارش پرشین خودرو، ب ‌ام ‌و iX قرار است از سال آینده به بازار عرضه شود. این خودرو اولین مدل از مجموعه تازه‌ای از خودروهای الکتریکی ب ‌ام ‌و است که در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

iX دو موتور الکتریکی دارد که ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌ کند. خودرو با هر بار شارژ می‌تواند تا حداکثر ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند. باتری‌ها قابلیت شارژ سریع دارند و در ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

ب ‌ام ‌و، iX را براساس الگوی جدید مدل‌هایش طراحی کرده که در آن چراغ‌ها باریک و جلوپنجره بزرگ و کشیده است. جلوپنجره رادارها و حس‌گرهایی را پوشانده که سیستم خودران ماشین از آن استفاده می‌کند.
 

ب ام و iX


ب‌ام‌و می‌گوید قدرت پردازش کامپیوتری که خودرو را کنترل می‌کند 20 برابر مدل‌های دیگر کارخانه است. اما طراحان این فن‌آوری پیشرفته را تا حد ممکن پشت طرحی ساده و شیک مخفی کرده‌اند. مثلا دستگیره‌ها و دکمه‌ها از کریستال ساخته شده‌ و دکمه‌های لمسی روی سطحی چوبی قرار دارد.

در این ایده طراحی که "فن‌آوری خجالتی" نام دارد، تکنولوژی تا حد ممکن از دید سرنشینان دور است تا آنها بتوانند راحت‌تر با ماشین ارتباط برقرار کنند و آرامش بیشتری داشته باشند.

قیمت iX هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ارزان‌ترین مدل حدود ۸۰ هزار دلار باشد. با این قیمت رقیب اصلی این خودرو، تسلا مدل X است که اگرچه باتری‌های بهتری دارد، اما چند سال از عمرش می‌گذرد. کادیلاک، آئودی و بنز هم شاسی‌بلندهای لوکس الکتریکی در راه دارند و فورد،‌ فولکس‌واگن و نیسان هم در تدارک ساخت مدل‌های الکتریکی با قیمت کمتر هستند.

iX دومین خودرو کاملا الکتریکی ب‌ ام ‌و است. این کارخانه در سال ۲۰۱۳ از اولین شرکت‌هایی بود که با مدل i3 به بازار خودروهای الکتریکی وارد شد. ب‌ ام ‌و در سال‌های بعد در سرمایه‌گذاری برای ساخت خودروهای الکتریکی تردید کرد و از قافله عقب ماند و حالا تلاش می‌کند با سرعت خود را به رقیبان برساند.

کد خبر 128100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha