81 پروژه مشترک داخلی سازی با نیروهای مسلح اجرا می شود

گروه خودروسازی سایپا، 81 پروژه بومی‌سازی قطعات خودرو را با سه نهاد نظامی یعنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دست اجرا دارد.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش گل‌محمدی معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیك گروه خودروسازی سایپا، با اعلام این خبر در خصوص این پروژه‌ها گفت: 28 پروژه مشترك بومی‌سازی با شركت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعریف شده و 7 قطعه پیچیده و دارای فناوری پیشرفته تاكنون به تولید انبوه رسیده است.

وی ادامه داد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تاكنون برای تولید 26 قطعه پیشرفته از محصولات گروه سایپا اعلام آمادگی كرده كه بسیاری از این قطعات در حال نمونه‌سازی اولیه و انجام مراحل پیش از تولید انبوه است.

به گفته معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیك گروه سایپا تعداد 27 پروژه مشترك داخلی‌سازی نیز میان گروه سایپا و نیروی هوایی ارتش تعریف شده كه طراحی اولیه این قطعات نیز در حال اجراست.

گل‌محمدی گفت: تولید قطعات پیشرفته خودرویی نظیر ECU، مدولاتور، انژكتور، ایربگ، مالتی‌مدیا، موتورهای DC، انواع سنسور‌های الكتریكی، جلوآمپر دیجیتال و فرمان برقی با هر سه نهاد و مجموعه نیروهای مسلح در حال اجراست و قصد داریم با تكیه بر توان داخلی، ارزبری محصولات و وابستگی خود را در این بخش‌ها به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به استفاده از سامانه موقعیت‌یاب، سیستم رادار و سنسورهای الكتریكی در خودروهای برقی، خودروهای متصل و خودران و فراگیری این سیستم‌ها، گفت: با توجه به اینكه نیروهای مسلح در طراحی و تولید این سامانه‌ها توانمند بوده و اقدامات ارزشمندی را انجام داده‌اند، تفاهم همكاری میان گروه خودروسازی سایپا و مجموعه‌های نیروهای مسلح برای ساخت و به كارگیری این سیستم‌ها صورت پذیرفته است.

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیك گروه سایپا از برنامه‌ریزی این گروه خودروسازی برای استفاده حداكثری از توانمندی و پتانسیل‌های فناورانه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: با اجرای پروژه‌های مشترك بومی‌سازی با نیروهای مسلح، سالیانه 94 میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سطوح مدیریتی و كارشناسی میان گروه سایپا و مجموعه‌های مربوط به نیروهای مسلح كه با نظارت و راهبری مقامات عالی نیروهای مسلح و گروه سایپا و همچنین نظارت عالی ستاد مشترك نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای موجود در سایپا تلاش می‌كنیم با همكاری نیروهای مسلح، قطعات خودرویی مد نظر را هر چه سریعتر در خط تولید انبوه قرار دهیم تا اهداف كشور در زمینه جهش تولید و قطع وابستگی به بازارهای خارجی محقق شود.

کد خبر 128103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha