کد خبر 128219
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۱۰ پروژه فرودگاهی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح ۱۰ پروژه به ارزش کلی هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌های جدید ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد: این پروژه‌ها فردا پنج شنبه ۲۹ آبان به صورت ویدیوکنفرانس توسط رییس‌جمهوری و با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در فرودگاه گرگان پروژه‌های ترمینال بین‌المللی به مساحت ۸هزار و۷۰۰ متر مربع، توسعه اپرون و محوطه سازی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع، ساختمان تشریفات به مساحت ۲هزار و۱۰۰ متر مربع و ساختمان سپاه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و افتتاح می‌شود.


وی ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی فرودگاه اصفهان شامل توسعه و بهسازی ترمینال بین‌المللی، محوطه سازی و احداث موتورخانه با مساحت ۹هزار متر مربع و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت ۹۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که ظرفیت پارک هواپیما را صد در صد افزایش می‌دهد.

 

سیاوش امیرمکری



امیرمکری در معرفی پروژه‌های افتتاحی فرودگاه شاهرود از توسعه و بهسازی ترمینال با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و توسعه و بهسازی سطوح پروازی با مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع نام برد و افزود: در فرودگاه تبریز پروژه توسعه و بهسازی «اپرون» و «تاکسی‌وی»‌های ارتباطی با مساحت ۵۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع افتتاح می‌شود که ظرفیت پارک هواپیما را را صد در صد افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، گفت: در فرودگاه مشهد نیز پروژه محوطه سازی به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از پروژه‌های فرودگاهی فوق، ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع ، ظرفیت پارکینگ هواپیما به تعداد ۱۸ استند( از ۱۹ استند به ۳۷ استند) ، ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش مسافر به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان داشت: با افتتاح پروژه‌های فوق، توسعه، نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی، افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سطوح پروازی محقق می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 128219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha