با 10 پیکاپ قوی دنیا در سال 2020 آشنا شوید؛ غول‌های آهنین!

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک وانت یا پیکاپ خوب، قدرت آن است. در این مقاله می‌خواهیم 10 پیکاپ قوی دنیا در سال 2020 را معرفی کنیم و همچنین با قویترین وانت جهان آشنا شویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، وقتی در مورد وانت‌ها صحبت می‌‌کنیم، اصلی‌ترین ویژگی‌ که به ذهن‌مان می‌رسد، قدرت آنهاست. وانت یا همان پیکاپ، به‌ خاطر نوع کاربری که دارد، باید قوی باشد و بتواند بارهای سنگین را جا‌به‌جا کند. یک خودروی اسپورت حتی اگر قدرت زیادی هم نداشته باشد، می‌تواند با دارا بودن سایر ویژگی‌ها، به یک اتومبیل محبوب و پرفروش تبدیل شود، اما وقتی در مورد پیکاپ‌ها صحبت می‌‌کنیم، همه چیز در قدرت آنها خلاصه می‌شود.

آیا قوی ترین پیکاپ جهان را می‌شناسید؟ ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به 10 مدل مختلف از پیکاپ های قدرتمند جهان داشته باشیم. البته قبل از اینکه به سراغ این وانت‌ها برویم باید به دو نکته مهم اشاره کنیم: اول آنکه مدل‌های معرفی شده در این مقاله، جزو جدیدترین وانت های دنیا هستند و سعی کرده‌ایم که بهترین گزینه‌ها برای سال 2020 میلادی را در فهرست قرار دهیم. نکته دوم هم آن است که همه این پیکاپ‌ها در رده سبک ‌وزن قرار می‌گیرند؛ یعنی برای جابجایی بار تا وزن مشخصی کاربرد دارند.

پیکاپ‌های دیگری مثل Ram 3500 هستند که شاید از نظر قدرت، از برخی مدل‌های معرفی شده در این فهرست بهتر باشند، اما در رده سبک‌ وزن جای نمی‌گیرند و بیشتر به عنوان خودروی کشنده یا برای جابه‌جایی بارهای خیلی سنگین از آنها استفاده می‌شود.

با توجه به این توضیحات، با «پرشین خودرو» همراه باشید تا با بهترین پیکاپ های قوی دنیا در سال 2020 آشنا شویم. در انتهای مقاله نیز قویترین وانت جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.



10  پیکاپ قوی دنیا در سال 2020


10. پیکاپ هوندا ریجلاین (280 اسب بخار)

هوندا ریجلاین (Honda Ridgeline) را می‌توانیم یکی از بهترین پیکاپ های قوی دنیا بنامیم که هم در زمینه حمل بار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و هم یک وانت خانوادگی به حساب می‌آید. اگر به ظاهر این پیکاپ توجه کنید، شباهت زیادی به شاسی‌بلند هوندا Pilot دارد. در واقع تنها وجه تمایز این دو خودرو، قسمت بار عقب ریجلاین است.

از ویژگی‌های برجسته این وانت، طراحی داخلی شیک و راحت آن است که آسایش زیادی را برای راننده و سایر سرنشین‌ها فراهم می‌کند. قسمت بار این وانت هم برخلاف چیزی که از بیرون به ‌نظر می‌رسد، بسیار جادار است. یک موتور 3.5 لیتری و شش سیلندر که در شاسی‌بلند Pilot استفاده شده، داخل بدنه وانت ریجلاین نیز جا خوش کرده است. این موتور نیرویی برابر با 280 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور 355 نیوتون متر دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال میابد؛ البته مدل چهارچرخ وانت ریجلاین نیز وجود دارد.

 

قوی ترین پیکاپ جهان


9. پیکاپ جی‌ام‌سی کنیون (308 اسب بخار)

وقتی به ظاهر جی‌ام‌سی کنیون (GMC Canyon) نگاه می‌کنیم، سپر بزرگ و همچنین رکاب‌های پهن که در دو طرف این پیکاپ قرار گرفته‌اند، توجه‌مان را جلب می‌کنند. گریل سپر جلو، قسمت حمل بار، سپر پشتی و به‌طور کلی طراحی این خودرو شباهت‌های زیادی به مدل جی‌ام‌سی سیرا 1500 دارد که در همین فهرست به این وانت هم می‌پردازیم. مدل استاندارد این وانت یک موتور چهار سیلندر دارد، اما نسخه شش سیلندر و 3.6 لیستری آن می‌تواند تا 308 اسب بخار نیرو تولید کند. این موتور گشتاور 375 نیوتون متر دارد. نیروی تولید شده به‌وسیله موتور جی‌ام‌سی کنیون توسط یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به‌طور کلی می‌توانیم این خودرو را یکی از پیکاپ های قدرتمند جهان بنامیم.
 


پیکاپ های قدرتمند جهان


8. پیکاپ شورولت کلورادو (308 اسب بخار)

شورولت کلورادو (Chevrolet Colorado) یکی دیگر از مدل‌های جمع‌وجوری است که در فهرست ده پیکاپ قوی دنیا در رتبه هشتم قرار می‌گیرد. در طراحی این وانت بیش از هر چیزی به راحتی توجه شده است. در دو طرف قسمت پشت این پیکاپ، رکاب‌های کوچکی تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند به راحتی بتوانید از قسمت بار بالا بروید. وانت شورولت کلورادو در زمینه طراحی داخلی نیز یکی از بهترین وانت‌های دنیا است. این خودرو به سیستم آب و هوای پویا مجهز شده تا در تمام شرایط جوی، بدون کوچک‌ترین دردسری بتوانید به رانندگی بپردازید. این وانت هم در مدل استاندارد یک موتور چهار سیلندر دارد، اما نمونه شش سیلندر و 3.6 لیتری آن نیز موجود است.
 


جدیدترین وانت های دنیا


7. پیکاپ نیسان فرانتیر (310 اسب بخار)

وانت نیسان فرانتیر (Nissan Frontier) را باید یکی از مدل‌های قدیمی این فهرست بنامیم، اما موتور جدیدی که روی این پیکاپ قرار گرفته، آن را در ردیف پیکاپ های قوی دنیا در سال 2020 قرار می‌دهد. البته روند تغییرات و مدرن‌سازی وانت فرانتیر همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود که در سال 2021 هم با یک طراحی کاملا جدید از این پیکاپ دوست‌داشتنی مواجه خواهیم شد. موتور جدید این پیکاپ شش سیلندر بوده و حجمی معادل 3.8 لیتر دارد. همین موتور باعث شده که حدود 49 اسب بخار به توان فرانتیر اضافه شود. یک گیربکس کاملا جدید 9 سرعته و اتوماتیک هم روی این وانت سوار شده که مدیریت نیروی موتور و انتقال آن به چرخ‌ها را به‌خوبی انجام می‌دهد.



بهترین پیکاپ های قوی دنیا در سال 2020


6. پیکاپ تویوتا توندرا (381 اسب بخار)

پیکاپ تویوتا توندرا (Toyota Tundra) که در رتبه ششم قویترین وانت جهان قرار می‌گیرد، یکی از مدل‌های سالخورده این فهرست است. آخرین طراحی این وانت مربوط به سال 2014 می‌شود و به همین خاطر ممکن است خیلی‌ها با ظاهر آن مشکل داشته باشند. اما باید بگوییم که تویوتا به‌خوبی قلب این پیکاپ را تقویت کرده است. یک موتور هشت سیلندر 5.7 لیتری، نیروی 381 اسب بخاری این پیکاپ را تامین می‌کند. گیربکس این وانت 6 سرعته و از نوع اتوماتیک است. یکی از ویژگی‌های برجسته تویوتا توندرا، طراحی داخلی زیبای این خودرو است. وجود نمایشگر داخلی و استفاده از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های مدرنی چون Apple CarPlay و Android Auto، توندرا را به یک پیکاپ کاملا امروزی و پیشرفته تبدیل کرده است.

 


10 پیکاپ قوی دنیا در سال 2020


5. پیکاپ رم 1500 (395 اسب بخار)

رم 1500 (Ram 1500) را باید یک وانت دم‌دستی بنامیم. این پیکاپ نه‌تنها برای جابه‌جایی انواع بار مناسب است، بلکه بسیاری از نیازهای روزمره افراد را برطرف می‌کند و حتی آنها را از خرید خودروی سواری بی‌نیاز می‌سازد. موتور هشت سیلندر و 5.7 لیتری این وانت، معادل 395 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و آن را در بین ده پیکاپ قوی دنیا قرار می‌دهد. گیربکس این وانت هم هشت سرعته و از نوع اتوماتیک است. از مهمترین امکانات این پیکاپ می‌توان به استارت دکمه‌ای، صندلی‌های راحت و قابل تنظیم و همچنین روکش پارچه‌ای یا چرم مصنوعی اشاره کرد. داخل این وانت هم یک نمایشگر 5 اینچی قرار گرفته که می‌تواند اطلاعات مختلفی مثل نقشه، فایل‌های تصویری و ویدیو را به نمایش بگذارد.



قویترین وانت جهان


4. پیکاپ نیسان تایتان (400 اسب بخار)

وقتی اسم تایتان را می‌شنویم انتظار یک چیز غول‌پیکر را داریم. پیکاپ نیسان تایتان (Nissan Titan) هم دقیقا همین ویژگی را دارد. نیروی 400 اسب بخار این پیکاپ از یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری تامین می‌شود. این موتور باعث شده که نیسان تایتان نسبت به مدل سال 2019، حدود 10 اسب بخار قوی‌تر شود و در لیست پرقدرت ترین پیکاپ جهان، در رتبه چهارم جای بگیرد. قسمت حمل بار این وانت بسیار جادار است و به همین خاطر می‌توان بارهای سنگین را نیز با آن جابه‌جا کرد. این وانت از نظر ایمنی یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های دنیاست. سیستم‌های کمک‌راننده که روی این پیکاپ تعبیه شده‌اند، رانندگی با آن در مسیرهای طولانی را بسیار راحت‌تر می‌کنند.
 


پیکاپ های قدرتمند جهان


3. پیکاپ جی‌ام‌سی سیرا 1500 (420 اسب بخار)

هنور وقتش نرسید که با قوی ترین پیکاپ دنیا آشنا شویم، اما پیکاپ جی‌ام‌سی سیرا 1500 (GMC Sierra 1500) یکی از ده پیکاپ قوی دنیا، با نیروی 420 اسب بخار است. موتور هشت سیلندر و 6.2 لیتری، در کنار گیربکس اتوماتیک 10 سرعته، باعث شده‌اند که این پیکاپ از نظر قدرت چیزی کم نداشته باشد. از جمله امکانات داخلی این وانت هم باید به تودوزی چرمی و همچنین سیستم گرمایش صندلی‌ها اشاره کنیم. فضای داخلی سیرا 1500 هم بزرگ و جادار است. تخته پشتی یا همان محافظ قسمت بار این وانت از تکنولوژی Multi-Pro که به‌وسیله کمپانی GMC طراحی شده است، بهره می‌برد. این تکنولوژی باعث می‌شود که تخته پشتی، با توجه به نوع باری که حمل می‌شود، در شش حالت مختلف قرار بگیرد.



جدیدترین وانت های دنیا


2. پیکاپ شورولت سیلورادو 1500 (420 اسب بخار)

اگر به دنبال قدرتمندترین پیکاپ جهان برای آفرود باشید، شورولت سیلورادو 1500 (Chevrolet Silverado 1500) اولین گزینه‌ پیشنهادی ما به شماست. موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری این وانت، نیرویی برابر با 420 اسب بخار تولید می‌کند و از طریق گیربکس اتوماتیک 10 سرعته، این نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌نماید. طراحی ظاهری این پیکاپ مانند سایر مدل‌های شورولت تحسین‌برانگیز است. چراغ‌های جلوی باریک، سپر و گریل چند تکه، در کنار شیارهای زیبایی که روی بدنه این وانت نقش بسته‌اند، جلوه خاصی به آن می‌دهند. در قسمت داخل کابین نیز می‌توانیم همین طراحی ظریف و زیبا را مشاهده کنیم.
 


قویترین پیکاپ جهان، 10 پیکاپ قوی دنیا در سال 2020


1. پیکاپ فورد اف-150 (450 اسب بخار)

در رتبه اول فهرست 10 پیکاپ قوی دنیا، می‌رسیم به قویترین وانت جهان که فورد اف-150 (Ford F-150) نام دارد. اگر یک بار دیگر به مدل‌های قبلی که در این فهرست معرفی کردیم نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از آنها دارای موتور هشت سیلندر بودند. اما جالب است که یک وانت شش سیلندر به عنوان قوی ترین پیکاپ جهان شناخته می‌شود.

موتور شش سیلندر و 3.5 لیتری این وانت، معادل 450 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گیربکس این پیکاپ هم از نوع اتوماتیک و 10 سرعته است. فورد اف-150 دو مدل Raptor و Limited دارد. اولی بیشتر برای آفرود مناسب است و دومی، مکانات لاکچری‌تری برای مشکل‌پسندها دارد.

در این مقاله با 10 پیکاپ قوی دنیا در سال 2020 آشنا شدیم و همچنین قویترین وانت جهان را شناختیم. لطفا شما هم نظرات خود را با «پرشین خودرو» در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از این وانت‌ها را برتر از بقیه می‌دانید؟ اصلا اگر قرار باشد یکی از آنها را داشته باشید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ لطفا دلایل انتخاب خود را هم ذکر کنید.

 

نویسنده: عارف حسین پور

کد خبر 128264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha