بررسی طرح تحول صنعت خودرو در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع، گفت: بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی در دستورکار جلسه امروز بود؛ از آنجا که اساس این طرح تغییر کرده، مقرر شد پس از تدوین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه، طرح مذکور مجدد در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

وی افزود: بررسی ماده ۳ مکرر طرح اصلاح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار نیز در دستور کار کمیسیون بود. کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار کمیسیون این ماده واحده را رد کرده بود که در کمیسیون نیز رد شد.

 

مجلس



فیروزی با اشاره به دلایل رد طرح اصلاح قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در کمیسیون صنایع گفت: بر اساس این طرح دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند بخش نامه‌ها و آیین نامه‌ها را پیش از صدور در سامانه خود بارگذاری کنند تا سایر دستگاه‌ها نظرات خود را درباره آن اعلام کنند از آنجا که این فرآیند با نظرات حاکمیتی دستگاه‌ها در تعارض است، کمیسیون صنایع و معادن با آن مخالفت کرد.

وی با اشاره به بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران در جلسه کمیسیون صنایع ادامه داد: مواد ۷، ۹، ۳۴ و ۵۳ که درباره فعالیت شرکت، اختیارات هیات مدیره و... بود در کمیسیون بررسی و تصویب شد.

فیروزی با اشاره به بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک با حضور معاونت صنایع وزارت صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در جلسه امروز کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح پیشنهادی خود را در جلسه آینده ارائه دهد و پس از بررسی مشخص شود کدام یک از طرح‌ها می تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره شیوه عرضه خودرو در بورس بحث داشته و مدعی است با طرح موردنظر خود می‌تواند مشکل را رفع کند.
 

کد خبر 128396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha