خودروسازان دولتی و خصوصی، خودروهای مدرن و ارزان تولید کنند

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: خودروسازان دولتی و بخش خصوصی باید در کنار هم طرح تولید خودروهای مدرن و ارزان را جلو ببرند.

به گزارش پرشین خودرو، علی آقامحمدی، با بیان این مطلب تصریح کرد: نگاه مردمی و اقتصادی به تولید خودروهای مدرن سبب استقبال طیف گسترده ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد.

وی که در نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر صمت که در خصوص بررسی طرح تولید خودرو مدرن و اقتصادی برگزار شد، افزود: برای تولید و عرضه خودروهای ارزان و مدرن باید تمامی دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش پای خودروسازان در این طرح برداشته شود.

 

 علی آقامحمدی ،خودروهای مدرن


آقامحمدی همچنین بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی برای اجرای طرح مذکور تاکید کرد.

رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه متذکر شد: انطباق با قیمت های جهانی نیز نکته حائز اهمیتی است که موجب ورود خودروهای تولیدی کشورمان به بازارهای رقابتی دنیا خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: توجه به استانداردهای نوین و روز دنیا در تولید خودروها و پلتفرم های ایجاد شده بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع خودرو داخلی بی‌کیفیت سبب ورود خودروسازان خارجی به کشورمان شده است که در اجرای خودروی مدرن و اقتصادی باید نگاه ویژه ای به کیفیت شود.

در جلسه مذکور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی سازی بیشتر، توجه به تاب آوری و پلتفرم های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروسازی بزرگ کشورمان(ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 128528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha