کد خبر 128557
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
 جدیدترین مینی ون کیا به بازار می‌آید

مینی ون کیا مدل کارنیوال (سدونا) ۲۰۲۱ با ظاهری کاملاً متفاوت و تکنولوژی بروز روانه بازار خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید تاکنون نام کیا کارنیوال (کارناوال) به گوش تان خورده باشد، مینی ون جاداری که در تعدادی محدود به بازار کشورمان وارد شد.

اکنون شرکت کیا از مدل جدید کارنیوال، که در برخی بازارها با نام سدونا (Sedona) فروخته می شود، رونمایی کرده است. کارنیوال از سال ۲۰۱۴ تاکنون با چهره ای ثابت عرضه می شد و نیاز به تغییرات ظاهری بنیادی برای این خودرو بسیار حس می شد.

 

ون کیا



اکنون کیا به خوبی از پس این کار برآمده و کارنیوال ۲۰۲۱ را با ظاهری کاملاً متفاوت رونمایی کرده است. با توجه به ابعاد مدل جدید ون کیا، می توان گفت که کارنیوال از یک مینی ون به ون فول سایز تبدیل شده است. در نمای جلو شاهد قرارگیری چراغ های باریک و کشیده ای هستیم که به وسیله یک جلوپنجره منحصر به فرد به یکدیگر متصل شده اند.

از نمای کناری نیز خطوط کشیده ای در بدنه دیده می شود و دستگیره درهای برعکس (Suicide Doors) خودنمایی می کنند. در قسمت های مختلفی همچون جلوپنجره، قسمت زیرین سپر و قاب چراغ ها کروم‌کاری شده تا کارنیوال جدید ظاهر جوان پسندانه تری به خود بگیرد.

 



در نمای عقب نیز از چراغ های باریک و کشیده در عرض بدنه استفاده شده است. طراحان و مهندسان کیا با گسترش فاصله طولی بین محورها، طول بدنه و فضای دراختیار سرنشینان را افزایش داده اند. در نتیجه، کیا کارنیوال ۲۰۲۱ اکنون در کلاس خودروهای GUV (Grand Utility Vehicle) قرار می گیرد.کیا تاکنون عکس یا مشخصاتی از کابین سدونا ۲۰۲۱ را منتشر نکرده است.

ویژگی های فنی

همانند کابین خودرو، مشخصات فنی پیشرانه نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. به گفته سایت "Carscoops”، یکی از پیشرانه های موجود از نوع ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. افزون بر این، انتظار معرفی پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربوشارژ با یک موتور الکتریکی و بسته باتری ۱٫۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی نیز می رود. این پیشرانه ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اطلاعات بیش تر در رابطه با قیمت و مشخصات فنی کیا کارنیوال ۲۰۲۱ در آینده ای نزدیک منتشر می شود.

کد خبر 128557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha