کد خبر 128578
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
 آئودی خود را برای داکار ۲۰۲۲ آماده می کند

آئودی عطای فرمولا ایی [فرمولای برقی] را به عطایش بخشید و حالا خودش را برای مسابقات اتومبیل رانی داکار ۲۰۲۲ و لومان آماده می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، آئودی که ریشه در مسابقات جاده ای و خلق صحنه های مسابقه ای آفرود دارد، به اصل خودش باز می گردد و در زمینه ورزش، برنامه ی چند سال آینده خود را بر اساس همین اصل می چیند.

در آخرین روز ماه نوامبر آئودی به طور رسمی اعلام کرد که دیگر تیم کارخانه ای برای شرکت در رقابت های فرمولای برقی نخواهد داشت و در عوض خود را برای مسابقات اتومبیل رانی معروف داکار 2022 آماده می کند و در همین راستا، تصویری از نمونه اولیه [پروتوتایپ] نوآورانه تمام برقی مخصوص این مسابقات را منتشر کرد.

همچنین آئودی در همین اعلام رسمی، از بازگشت به مسابقات استقامت در دسته بندی LMDH «قهرمانی استقامت در فدراسیون جهانی اتومبیل رانی» خبر داد.

به این ترتیب آئودی اولین خودرسازی است که با قوای محرکه جایگزین خودروهای بنزینی وارد مسابقات داکار می شود. این خودروی برقی یک موتور بنزینی کمکی دارد که به در بهبود پیمایش مؤثر است. این خودروساز در سال 2012 در مسابقات لومان هم برای اولین بار از خودروی هیبریدی R18 E-tron‌ استفاده کرده بود و اولین خودروی هیبریدی بود که در مسابقات مقام اول را کسب می کرد. این خودرو در سال های 2013 و 2014 هم در همان مسابقات مقام اول را به دست آورد.

 

آئودی



حالا که صحبت از لومان شد، آئودی قصد دارد دوباره به آن عرصه رقابت باز گردد،‌ اما زمان بازگشت و جزئیات و مشخصات فنی آن هنوز منتشر نشده است. تا همین مشخص شده است که این شرکت با تمام قوا در حال آماده سازی برای ورود به بخش جدید دسته بندی ورزشی با عنوان LMDH‌، دایتونای 24 ساعت و لومان 24 ساعت است.

به احتمال زیاد معنی آن این است که آئودی در مسابقات قهرمانی ورزشی WeatherTech آمریکا هم شرکت خواهد کرد. هر چند که به صراحت اعلام نشده است.

آئودی در مسابقات فرمولای برقی با تیم شافلر ABT Schaeffler ظرف 6 سال 12 پیروزی داشته است. در سال 2017 یکی از رانندگان موفق به کسب عنوان شد و در سال 2018 هم تیم آن عنوان قهرمانی را به دست آورد. با این که آئودی دیگر تیم به فرمولای برقی نمی فرستد اما تا سال2021 یا حتی بعد از آن قوای محرکه در اختیار مشتریان یا تیم های شرکت کننده قرار خواهد داد.

حضور آئودی در داکار برقی را این گونه تفسیر می کنند که این خودروساز می خواهد در بستر این مسابقات، بهبودهای حاصله را به خودروهای تجاری که وارد خیابان ها و جاده ها می شوند تعمیم دهد. این خودروساز لاکچری گفته است که تا سال 2025 بیش از 40 درصد از محصولاتش تمام برقی یا هیبریدی قابل شارژ خواهند بود.

کد خبر 128578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha