ارتقای جایگاه آمیکو در خدمات پس از فروش خودرو

گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، نشان می دهد که «آمیکو» نسبت به سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم در خدمات پس از فروش شده است.

به گزارش پرشین خودرو، در سال های اخیر خدمات پس از فروش به یکی از شاخصه های اصلی شرکت های فعال در صنعت خودرو بدل شده است. آمیکو (ارس خودرودیزل) نیز با توجه به افزایش فعالیت ها و همچنین درک این مهم، گام های بلندی برای بهبود عملکرد خود در این زمینه برداشته است، به نحوی که، جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) نشان از ارتقای این شرکت در خدمات پس از فروش دارد که نسبت به گزارش سال پیش از آن ارتقا یافته است.

براساس این گزارش، با وجود این که در سال ۹۸ امتیاز کلی شاخص‌های اصلی ارزیابی شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سنگین نسبت به زمان مشابه پیش از آن تفاوت قابل توجهی نداشته است، اما شرکت آمیکو به دنبال بهبود عملکرد خود در این حوزه، با ارتقای رتبه و جایگاه در این گروه مواجه بوده است.

 

آمیکو



به این ترتیب، می‌توان گفت میزان انطباق سیستم خدمات پس از فروش این شرکت با الزامات اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، در وضعیت مناسب ارزیابی شده است.

 

آمیکو



همچنین آمار منتشرشده در این گزارش نشان می دهد امتیاز نظام مدیریتی این شرکت از نظر تعداد نمایندگی‌ها نیز نسبت به دوره گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

نمره این شرکت در شاخص نمایندگی‌های مجاز شامل مواردی از جمله فضاهای فیزیکی، سوابق آموزشی پرسنل، الزامات محیطی، ضمانت و گارانتی، تجهیزات و ابزارآلات، سوابق تحصیلی و کاری پرسنل و… نیز در آخرین گزارش ISQI با ۲۳ درصد رشد نسبت به زمان مشابه قبل مواجه بوده است.

 

آمیکو



در عین حال، رشد ۴۵ درصدی رتبه بعضی نمایندگان رسمی خدمات پس از فروش آمیکو نیز از جمله مواردی است که در ارتقای رتبه این شرکت در گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور تأثیرگذار بوده است.

بر پایه این گزارش، وضعیت خدمات پس از فروش، وضعیت تعمیرگاه‌های مجاز، میزان رضایت مشتریان، کارایی نمایندگی‌ها و رضایت نمایندگی‌های مجاز از شرکت عرضه‌کننده خودرو، از جمله شاخص‌های حائز اهمیت در تعیین وضعیت و میزان امتیاز خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو به شمار می‌رود که شرکت آمیکو موفق به دریافت امتیاز قابل قبول در تمام این شاخص‌ها شده است.

همچنین بررسی عملکرد این شرکت نشان می دهد که آمیکو به منظور بهبود ارائه خدمات پس از فروش، طرح‌ها و برنامه‌هایی در دست اقدام دارد که در آینده نه چندان دور شاهد نتایج آن ها خواهیم بود.

کد خبر 128601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha