واکنش رئیس اورژانس به اظهار نظر مدیرعامل مترو

رئیس اورژانس تهران در واکنش به اظهار نظر مدیرعامل مترو مبنی بر اینکه اورژانس به جای اعلام خودکشی ها به فکر برطرف کردن این مشکل باشد، گفت: حل کردن مشکل خودکشی مربوط به سازمان اورژانس نیست.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، پیمان صابریان با اشاره به اظهارنظر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبنی بر اینکه «اعلام اخبار خودکشی نه تنها باعث بر هم زدن روحیه جامعه می‌شود بلکه آمار خودکشی‌ها پس از آن، افزایش پیدا می‌کند و رئیس اورژانس تهران نباید آمار خودکشی در مترو را اعلام کند»، اظهار کرد: ایشان باید بتواند با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند و از وضعیت حال بیمار گزارشی ارائه دهد. اینکه این مسئولان با خبرنگاران ارتباط نمی‌گیرند و فضا را بسته نگه می‌دارند، مشکل خودشان است.

وی ادامه داد: اگر این افراد اطلاعات کامل را به رسانه‌ها اعلام کنند، هیچ خبرنگاری با ما تماس نمی‌گیرد و ما مجبور به ارائه توضیحات نمی‌شویم.

ما باید اطلاع رسانی دقیق و کامل داشته باشیم

رئیس اورژانس تهران افزود: زمانی که خبرنگاری با بنده تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند «فلان فردی که خودش را بر روی ریل مترو انداخته یا از بالای پل هوایی پرت شده، وضعیت عمومی حالش چگونه است»؛ من نباید سکوت کنم و بسته به وظیفه ذاتی‌ام، باید گزارشی از وضعیت حال آن فرد ارائه دهم.

 

مترو



صابریان تأکید کرد: ذکر این مسئله ضروری است که اورژانس هیچ‌گونه خبری در رابطه با خودکشی‌ها در هیچ کجای شهر اعلام نمی‌کند مگر آنکه رسانه‌ای با ما تماس بگیرد و پیگیر حال بیمار باشد.

حل کردن مشکل خودکشی ارتباطی با اورژانس ندارد

وی در واکنش به بخش دیگری از صحبت‌های مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبنی بر اینکه «رئیس اورژانس تهران به جای کمک به حل این مسئله (خودکشی) اقدام به مصاحبه می‌کند؛ جای سوال است که چرا وی تمایلی به اعلام سایر خودکشی‌ها و تصادفات رانندگی ندارد و تنها مسئله خودکشی در مترو مورد توجهش قرار گرفته است؟» گفت: ما به عنوان سازمان اورژانس، هیچ مورد خودکشی را اعلام نمی‌کنیم مگر آنکه رسانه‌ای این مسئله را پیگیری کند اما اینکه ایشان فکر می‌کند حل کردن مشکل خودکشی مربوط به سازمان اورژانس است، نشان از بی اطلاعی است، حل کردن موضوع خودکشی به ما ربطی ندارد و شاید ایشان، سازمان اورژانس را با اورژانس اجتماعی اشتباه گرفته است.

روز گذشته فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از اعلام اخبار خودکشی در مترو از سوی رئیس اورژانس تهران گفت: اعلام این اخبار منجر به افزایش آمار خودکشی‌ها می‌شود.

کد خبر 128612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha