کد خبر 128626
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
مهمترین تصمیمات یارانه‎ ای برای سال آینده

سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکلف شد نسبت به ثبت‌نام افرادی که موفق به ثبت نام برای بهره‌مندی از یارانه‌ها نشده‌اند اقدام نماید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، مقرر است ثبت نام از کسانی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند ، امکان پذیر گردد.

بر اساس این گزارش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز مکلف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران با ارائه دلیل و مدرک به افراد اقدام کند. حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی از مدت ها پیش در دستور کار دولت قرار داشته است پیش از این اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط کنونی بیش از ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران از یارانه معیشتی که از سال گذشته پس از افزایش قیمت بنزین چندین گردید بهره مند می شوند. جمعیت دریافت کننده یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی بیش از این رقم است.

 

یارانه



بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰ ،جمع دریافتی ها و پرداختیهای تبصره ۱۴که بر وضعیت پرداخت یارانه دلالت دارد ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است. در این راستا سهم شرکت نفت از هدفمندی ۲۵ هزار میلیارد تومان شد.

جمع مصارف هدفمندی نیز ۱۸۸ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.بر این اساس،‌عوارض مالیات ارزش افزوده فرآورده های نفتی و فروش داخلی ۹۰۰۰ میلیارد تومان، عوارض گاز، ۲۷۰۰ میلیارد تومان، هزینه حمل فرآورده ها ۱۴ هزار میلیارد تومان، سهم ۱۴.۵ درصد شرکت نفت از خوراک پالایشگاهها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان، سهم ۱۴.۵ درصد شرکت نفت از خوراک پتروشیمیها ۴۶۰۰ میلیارد تومان و مجموع ارقام ۱۰ ردیف اول ۷۹ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است.

کد خبر 128626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha