کد خبر 128714
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

استاندار تهران درباره راهکار‌های کاهش آلودگی هوا در تهران توضیحاتی داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پایان جلسه کارگروه آلودگی هوای استان اظهار کرد: با توجه به فصل پاییز و زمستان در نیروگاه‌ها از سوخت‌های جایگزین مصرف می‌شود که به دلیل علمی و کارشناسی می‌تواند آلودگی هوا را تشدید کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما محدودیت‌ها را داشتیم، نسبت به سال گذشته روز‌های پاکمان بیشتر بوده، اما واقعیت این است که باید در ادامه مراقبت و دقتمان بیشتر باشد. شاخص 110 ناسالم برای گروه‌های حساس نشانه‌ خوبی نیست.

استاندار تهران گفت: چند مسأله را از مهر ماه پیگیری کردیم، اول اینکه در تهران تا آنجایی که امکان دارد در صنایع و نیروگاه‌ها از گاز استفاده کنیم و کمتر به سراغ سوخت جایگزین برویم.

 

موتورسیکت



استاندار تهران با تأکید بر اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها با همکاری پلیس راهور گفت: پلیس راهور باید کمک کند و راهکار‌هایی به منظور اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها ارائه دهد.

محسنی بندپی در ادامه از پیگیری استفاده از گاز طبیعی در صنایع و نیروگاه‌های تهران خبر داد و گفت: از مهرماه پیگیر هستیم تا در تهران به عنوان یک کلانشهر تا جایی که می‌شود صنایع و نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنند و کمتر شاهد استفاده از سوخت جایگزین باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط شکننده و ناپایدار تهران شرکت ملی گاز و وزارت نفت نسبت به تأمین گاز صنایع و نیروگاه‌ها اقدام کنند و در صورت عدم اجرا مصوبه خود را مبنی بر ارائه گازوئیل یورو 4 ارائه دهند.

استاندار تهران تصریح کرد: رانندگان نفتکش‌‌ها باید با پلیس راهور صحبت کنند تا راه حل منطقی برای مسأله تردد آن‌ها در سطح اتوبان‌های شهر تهران ارائه شود، چرا که براساس قانون این‌ نفتکش‌ها نباید در اتوبان‌ها تردد کنند.

وی اظهار کرد: باید یک گزارش علمی و مکتوب از همه نیروگاه‌ها در استانداردسازی و کاهش مصرف دریافت شود و محیط زیست آن را ارزیابی کند و در کارشناسی 4 نیروگاه مستقر در استان تهران در مصرف بهینه سوخت و نوسازی و بهینه سازی چه کردند.

محسنی بندپی با تأکید بر ضرورت انجام معاینه فنی گفت: باید دلایل علمی داشته باشیم و مشخص شود 66 مرکز معاینه فنی در تهران از تجهیزات و دستگاه‌هایی برخوردار هستند که نسبت به سایر مراکز معاینه فنی ارجحیت داشته باشند. باید در صدور مجوز شاخص‌ها رعایت شود و محیط زیست با نظارت بر آن اشراف داشته باشد.

وی گفت: اخذ معاینه فنی تنها 33 دستگاه موتورسیکلت از 3 میلیون موتورسیکلت موجود در تهران انجام شده و پلیس راهور باید کمک کند و راهکار ارائه دهد تا پلاک موتورسیکلت‌ها قابل رویت شود یا دوربین‌هایی جدید نصب شود تا اخذ معاینه فنی در موتورسیکلت‌ها به عنوان یک ضرورت اجرا شود.

استاندار تهران در پایان در رابطه با معاینه فنی برتر نیز گفت: باید مشخص شود که چرا دیوان عدالت سن فرسودگی خودرو‌ها را قابل اجرا ندانسته است، چرا که خروجی این اقدام برای سلامت آحاد جامعه مناسب نیست.

کد خبر 128714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha