تاثیر محدودیت‌های کرونا در ترددهای جاده‌ای

اعمال محدودیت و ممنوعیت‌های تردد بین استانی که از ابتدای آذرماه و با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور آغاز شده بود، تا کنون منجر به کاهش ۳۵ درصدی تردد در جاده های کشور شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه محدودیت‌های تردد بین استانی همچنان پا برجاست، گفت: برخی از رانندگان به اشتباه تصور می‌کنند که اجرای این طرح نیز پس از تعطیلی دو هفته‌ای متوقف شده است در حالی که باید توجه داشته باشند اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان با قوت ادامه دارد و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی به طور شبانه روز در ورودی ها و خروجی های استان ها و مراکز استان ها حضور داشته و بر اجرای آن نظارت دارند.

 

محدودیت تردد



وی با بیان اینکه در این طرح، تخلفات علاوه بر ماموران توسط دوربین‌های جاده ای نیز ثبت می‌شود، گفت: خروج پلاک های بومی از مراکز استان و ورود پلاک های بومی به مراکز استان ها همچنان ممنوع بوده و مشمول جریمه است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره تاثیر این طرح بر کاهش ترافیک نیز گفت: در مجموع میانگین کاهش تردد در کل کشور از زمان اجرای طرح نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 35 درصد است. که البته این موضوع مربوط به کل کشور است و به عنوان مثال در برخی محورهای مواصلاتی مانند آزادراه تهران - قم که یکی از پرترددترین جاده‌های ما محسوب می‌شود ما شاهد کاهش 75 درصدی تردد هستیم. در محور قم - اصفهان نیز بیش از نیمی از ترددها کاهش یافته است.

شیرانی در پایان از مردم خواست که همچنان از انجام سفر و ترددهای غیرضروری در جاده ها خودداری کنند.

کد خبر 128818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha