کد خبر 128902
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
تویوتا از تسلا سبقت می گیرد

تویوتا در سال ۲۰۲۱ یک خودروی الکتریکی را که از باتری های حالت جامد جدید و ایمن تر استفاده می کند و می تواند تنها در عرض ۱۰ دقیقه کاملا شارژ شود، رونمایی خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، گزارش جدیدی که توسط پایگاه "Nikkei Asia" منتشر شده است، نشان می دهد که شرکت خودروسازی "تویوتا" قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ از یک وسیله نقلیه الکتریکی با یک باتری حالت جامد جدید رونمایی کند.

به نظر می رسد که این خودرو با باتری هایش یک تغییر دهنده بازی باشد، چرا که نوید بُرد ۵۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ و همچنین شارژ سریع از صفر تا ۱۰۰ درصد را در تنها ظرف ۱۰ دقیقه می دهد.

در گزارش مذکور آمده است: این فناوری یک چاره بالقوه برای همه معایبی است که خودروهای برقی با باتری های لیتیوم-یونی با آن مواجه هستند که از جمله آنها می توان به برد نسبتاً کوتاه با یک بار شارژ و همچنین زمان شارژ طولانی اشاره کرد. اکنون "تویوتا" قصد دارد اولین شرکتی باشد که در اوایل دهه ۲۰۲۰ میلادی یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری حالت جامد به جهان معرفی می کند. "تویوتا" که بزرگترین خودروساز جهان است، سال آینده از نمونه اولیه خود رونمایی خواهد کرد.

اعتقاد بر این است که باتری های حالت جامد بسیار ایمن تر از باتری های لیتیوم-یون هستند. این باتری ها همچنین پتانسیل بیشتری برای تراکم انرژی بالاتر و ظرفیت بیشتر دارند. یعنی این باتری ها می توانند در مقایسه با وزن خود انرژی بیشتری ارائه دهند. با این حال این نوع باتری ها تاکنون در مقیاس بزرگ و با قیمت مناسب برای رقابت در بازاری که تحت سلطه باتری های لیتیوم-یون است، تولید نشده اند. اکنون باید دید که آیا "تویوتا" می تواند به این هدف دست یابد؟

در حال حاضر پاسخ به این پرسش، دشوار است، زیرا هنوز در مورد تعداد چرخه هایی(حداکثر تعداد شارژ و تخلیه) که باتری های حالت جامد می توانند به آن دست یابند و همچنین چگونگی تحمل ظرفیت آنها در دماهای مختلف چیزی نشنیده ایم. این دو مشکل همیشه مانعی بر سر راه توسعه باتری های جدید بوده اند.

پایگاه "Nikkei Asia" اشاره می کند که "تویوتا" دارای بیش از ۱۰۰۰ حق ثبت اختراع شامل باتری های حالت جامد است.

وسایل نقلیه الکتریکی در یک گذار جهانی به سمت گزینه های سازگار با محیط زیست، به زودی پا را از یک گزینه جذاب فراتر خواهند گذاشت و تبدیل به یک ضرورت خواهند شد. در حال حاضر شرکت "تسلا" در این زمینه پیشتاز است، اما این روند ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

به نظر می رسد که "تویوتا" به عنوان بزرگترین خودروساز جهان سخت تلاش می کند تا در صحنه خودروهای برقی نیز رقابت کند. اگر این خودروساز واقعاً بر باتری های حالت جامد مسلط شود، به احتمال زیاد خود را در عرصه خودروهای برقی نیز به سودآوری بی نظیری خواهد رساند.

کد خبر 128902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha