خوش بینی خریداران موجب کسادی سنگین در بازار خودرو شد / تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار فروکش کرد

بازار خودرو در روزهای پایانی فصل پاییز روزهای بی‌رونقی را سپری می کند و شیب قیمت خودروها در بازار همچنان نزولی است بطوریکه تقاضای کاذب و تقاضا به قصد سرمایه‌گذاری در بازار فروکش کرده و در صورت نیاز فقط مصرف‌کننده واقعی برای خرید مراجعه می‌کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بررسی بازار خودرو با گذشت بیش از دو هفته از بازگشایی تعطیلات دو هفته‌ای کرونایی، حکایت از تداوم رکود و روند نزولی قیمت‌ها دارد روندی که به گفته فعالان پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا استارت خورد و و با وجود رشد قیمت در برخی روزها در اغلب روزها با افت قیمت خودروهای داخلی و وارداتی همراه بوده است.

در این میان کارشناسان و فعالان بازار مطرح می کنند موج خوش‌بینی که اغلب بازارها از جمله بازار خودرو را در بر گرفت موجب شده که طرف تقاضا به امید کاهش قیمت‌ها از حضور در بازار امتناع کند و همین اتفاق منجر به خالی شدن بازار از خریدار و به دنبال آن قفل شدن معاملات و کسادی بازار شده است.

در همین حال یک فعال بازار خودرو، هفته آخر فصل پاییز را نزولی و همراه با رکود سنگین می داند و معتقد است که رکود بازار خودرو در آخرین روزهای پایانی آذرماه نسبت به هفته های گذشته بیشتر شده است با این حال همچنان خریداران به دنبال روند نوسانی بازار ارز و کاهش آن و اخبار شرکتهای خودروساز برای افزایش تولید خودروسازان و کاهش قیمت خودرو کماکان در انتظار کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند.

 

بازار خودرو



کاظم محمدی نیکخواه در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو اظهار کرد: این روزها در جریان رکود سنگین بازار فقط مصرف‌کنندگان واقعی به بازار مراجعه می‌کنند و همچنان بسیاری افراد به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید خودداری می کنند.

وی با توجه به خبر تجاری شدن بیش از 100 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری توسط خودروسازان تاکید کرد: در صورت افزایش تولید و عرضه خودروسازان و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا، بازار خودرو از وضع کنونی خارج و با شکست رکود و کاهش قیمت ها آرامش بر بازار خودرو حاکم می شود.

وی در ادامه با اشاره به جریان نزولی قیمت خودرو در هفته های اخیر، تلاطم بازار ارز و جو روانی ناشی از افت قیمت در بازار ارز را در این شرایط بسیار موثر دانست و افزود: وابستگی شدیدی که بازار خودرو با نرخ ارز دارد عمدتا وضع کنونی قیمتی را ایجاد کرده است و با وجود افت قیمت خودروها همچنان معامله گران در بازار خودرو به تغییرات بیشتر در بازار ارز چشم دوختند.

عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: البته تلاش دلالان و سرمایه گذاران کلان بر روی بازار خودرو بی تاثیر نبوده و موجب شده تا روند کاهش قیمت برخی خودروها نسبت به هفته های گذشته کندتر شود، اما همچنان با افزایش رکود و کاهش مراجعه مصرف کنندگان به بازار خودرو مواجه هستیم.

نیکخواه در پایان به تاثیر ثبات بازار ارز در شکست رکود و بازگشت رونق به بازار خودرو اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو هر روز بیشتر شود زیرا می‌ترسند خرید کنند اما دوباره قیمت‌ها کاهش یابد. خبرنگار : زهرا حریری

کد خبر 129029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha