راناپلاس سقف شیشه ای هم می آید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام مشخصات موتور +TU5، از تجهیز راناپلاس به این موتور جدید و سقف شیشه ای خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی، با اعلام این خبر، در خصوص مشخصات موتور +TU5 که روز گذشته تولید انبوه آن آغاز شد، اظهار داشت: ما توانسته ایم موتور TU5 را ارتقاء داده و برای تعبیه در خودروی تارا آماده کنیم.

وی افزود: پروژه های فنی و مهندسی اجرا شده، منجر به ارتقای توان موتور از 105 به 115 اسب بخار و گشتاور از 142 به 150 نیوتن متر شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از بهره مندی این موتور از فناوری زمان‌بندی متغیر پیوسته سوپاپ‌ها (CVVT) خبر داد و گفت: این فناوری امکان تغییر زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ هوا را می‌دهد و موجب افزایش راندمان موتور در زمان مورد لزوم می‌شود.

 

موتور TU5+


مقیمی این موتور را نخستین موتور تولید داخل دانست که به فناوری پمپ روغن با میزان متغیر روغن خروجی مجهز شده است و اضافه کرد: این فناوری امکان کنترل فشار روغن در موارد غیر ضروری و بالطبع کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان موتور را به دست می‌دهد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه میزان مصرف موتور +TU5 در محصولات مختلف متفاوت است، خاطرنشان کرد:‌ مصرف بنزین در خودروی « تارا»ی مجهز به این موتور در هر 100 کیلومتر پیمایش به طور متوسط هفت لیتر خواهد بود؛ این موتور دارای استاندارد یورو پنج است.

 

رانا

کد خبر 129042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha