جزئیات عرضه خودرو در بورس به زودی اعلام می شود

رئیس کارگروه خودرویی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی جزئیات طرح عرضه خودرو در بورس اعلام می شود.

روح الله ایزدخواه، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صمت در خصوص طرح عرضه خودرو در بورس اظهار داشت: به هیچ وجه طرح عرضه خودرو در بورس از دستور کار نمایندگان خارج نشده است و نتیجه رایزنی های وزیر صمت با برخی مخالفان طرح، قطعا ملاک عملکرد کمیسیون صنایع در طرح عرضه خودرو در بورس نیست.

وی با تاکید بر تصویب کلیات طرح عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع تصریح کرد : در حال حاضر کمیسیون صنایع در حال بررسی جرئیات این طرح است اگر چه پیشنهاد عرضه خودرو در بورس مخالفانی در مجلس دارد اما این مساله دلیل بر منتفی شدن این طرح نیست.

ایزدخواه افزود: همزمان شدن بررسی این طرح با زمان ارائه و بررسی بودجه 1400 روند برگزاری جلسات در خصوص این طرح را کمی کند تر کرده است اما این به معنای این نیست که طرح عرضه خودرو در بورس از دستور خارج شده باشد.


افزودن مباحث جدید روند بررسی طرح خودرویی را طولانی کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بخشی از جریان طولانی شدن بررسی طرح خودرویی مجلس را به دلیل روند قانون گذاری در مجلس دانست و گفت: در طرح خودرویی مجلس ابتدا مواردی چون راهکارها و رفع موانع توزیع و فروش خودروسازان در دستور کار بود اما با افزودن مباحث تولید و سایر مسائل مربوط به صنعت خودرو به این طرح روند بررسی این طرح طولانی تر شد.

ایزدخواه در ادامه با اشاره به طرح وزارت صمت در خصوص قیمت خودرو، اظهار داشت: با راهکار پیشنهادی دولت مخالفیم زیرا آزادسازی قیمت خودرو به معنای گران شدن یکباره قیمت خودرو است و مسئولیت اجتماعی این طرح را دولت و وزارت صمت باید بپذیرد که معمولا نمی پذیرند.

وی با توجه به مطرح کردن تبعات اجرای طرح آزادسازی قیمت خودرو برای وزیر صنعت، گفت: راهکار وزارت صمت در بسته پیشنهادی با طرح مجلس متفاوت است هر چند در طرح مجلس نیز بحث خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ نیز مطرح است اما از نظر ما کم تیراژها و خودروهایی که سهم قابل توجهی در سبد خرید مردم نداشته و بازار نسبت به قیمت آنها حساس نباشد می تواند آزاد شود اما ممکن است خودرویی کم تیراژ باشد اما بازار نسبت به قیمت آن حساس باشد که قیمت این مدل خودروها نباید آزاد شود چرا که مطمئنا بازار را بر هم می ریزد.
 

تبعات قیمت گذاری هر 3 ماه یکبار پرتیراژها بر بازار خودرو

نماینده مردم تهران در خانه ملت در پایان خاطرنشان کرد: در طرح وزارت صمت پس از تعیین کم تیراژ و پرتیراژ و واگذاری قیمت کم تیراژها به شرکتها قرار است که قیمت پرتیراژها هر سه ماه یکبار تغییر کند و با این روند قیمتی مخالفیم و معتقدیم که باید قیمت این خودروها در بورس تعیین شود و تغییر و افزایش سه ماه یکبار قیمت خودروها تبعاتی دارد و مشکلات بازار خودرو را حل نمی کند. خبرنگار : زهرا حریری

کد خبر 129079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha