موافقت مشروط اتحادیه اروپا با ادغام فیات کرایسلر و پژو سیتروئن

پس از توافق شرکت های بزرگ خودروسازی فیات کرایسلر FCA و پژو سیتروئن PSA، اتحادیه اروپا با ادغام این دو خودروساز به طور مشروط موافقت کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، پس از توافق شرکت های بزرگ خودروسازی فیات کرایسلرFCA و پژو سیتروئن PSA، اتحادیه اروپا روز دوشنبه با ادغام این دو خودروساز به طور مشروط موافقت کرد.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: این موافقت مشروط به پایبندی کامل به تعهدات ارائه شده توسط این شرکت ها است.

این ادغام که اواخر سال گذشته اعلام شد و قرار است اوایل سال 2021 تکمیل شود، شرکت Stellantis را ایجاد می کند که از نظر حجم چهارمین خودروساز بزرگ جهان خواهد بود و از نظر فروش در رتبه سوم قرار خواهد داشت.

این شرکت جدید با ترکیب نام های تجاری مختلفی مانند پژو، سیتروئن، فیات، کرایسلر، جیپ، آلفارومئو و مازراتی به یک غول جهانی تبدیل خواهد شد. البته تولید هر یک از آنها با برند خاص خود ادامه خواهد یافت.

 

فیات کرایسلر



کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که تصمیم برای موافقت با ادغام این دو شرکت پس از انجام "یک تحقیق عمیق" در مورد احتمال از بین رفتن رقابت صورت گرفت.

بروکسل نگران بود که این ادغام بر بازار سودآور خودروهای ون در اروپا تأثیر بگذارد. تولیدا خودروهای ون از نظر فنی آسان است اما با قیمت های خوبی به فروش می رسند.

به گفته کمیسیون ارپا، شرکت پژو سیتروئن برای حل این نگرانی، توافق نامه ای را با تویوتا در زمینه تولید ون هایی که با مارک ژاپنی در اروپا به فروش می رساند ادامه خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است که شرکت جدید دسترسی رقبا به شبکه های تعمیر و نگهداری خودروهای ون خود را تسهیل می کند.

کد خبر 129110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha