پیشنهاد قطعه سازان به اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی

انجمن صنایع همگن آمادگی دارد برای همکاری بیشتر، تفاهم نامه ای با اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی برای رفع مشکل قطعات تقلبی و زیرپله ای خودرو، امضا کند.

به گزارش پرشین خودرو، احمدرضا رعنایی با بیان این مطلب گفت: براساس این تفاه نامه، قطعه سازان برتر و خوشنامی که محصولات استاندارد تولید می کنند به اتحادیه معرفی می شوند و اتحادیه زمینه نقش آفرینی بیشتر آنان در بازار لوازم یدکی و قطعات خودرو را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: بیش از دو هزار تولیدکننده در صنعت قطعه سازی فعالیت می کنند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ قطعه ساز در رده های ۱ و ۲ و ۳ در زنجیره تأمین خودروسازی هستند و سایر تولیدکنندگان نیز محصولات خودر را برای بازار تولید می کنند.

 

احمدرضا رعنایی



این مسئول انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار کرد: متأسفانه رقابت ناسالمی در این بازار وجود دارد و تعداد قابل توجهی از قطعات کم کیفیت که به صورت زیرپله ای و غیر استاندارد تولید شده اند، به بازار عرضه می شود.

رعنایی افزود: بخش مخاطره آمیز این موضوع آنجاست که این قطعات غیراستاندراد و کم کیفیت در بسته بندی های جعلی خارجی و گاه با استفاده از برند و بسته بندی تولیدکنندگان خوشنام داخلی در بازار دیده می شوند.

وی با بیان اینکه ادامه این روند می تواند آسیب بیشتری به بازار قطعات خودرو کشور وارد کند، ادامه داد: افزایش نظارت ها بر این بازار ضروری است اما علاوه بر آن، اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی نیز می تواند در اصلاح این روند نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 129326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha