کد خبر 129373
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
رشد ۱۹ درصدی تولید تایر در ۹ ماه امسال

بررسی آمار عملکرد کارخانجات تایرسازی حاکی از تولید ۱۹۸ هزار و ۳۳۹ تن تایر از ابتدای امسال تا پایان آذرماه است، آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، این میزان تولید معادل 18 میلیون و 634 هزار و 818 حلقه تایر است که از این نظر نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 21 درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت، تولید تایر سواری با 26 درصد رشد به 118 هزار و 462 تن رسید. تولید تایر سواری 59.7 درصد از جمع کل تولید تایر را در 9 ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

تا پایان آذرماه همچنین 18 هزار و 134 تن تایر وانتی در کشور تولید شد که رشد هشت درصدی نشان می‌دهد. تولید تایر باری و اتوبوسی نیز با افزایش هشت درصدی در هم‌سنجی با پارسال به 40 هزار و 194 تن رسید.

 

خط تولید تایر



برپایه این گزارش، در مدت یاد شده سه هزار و 278 تن تایر کشاورزی سبک، 13 هزار و 584 تن تایر کشاورزی سنگین و چهار هزار و 687 تن تایر راه‌سازی و صنعتی تولید شد که به ترتیب رشد 58 درصدی، 16 درصدی و 14 درصدی نشان می‌دهد.

گفتنی است در 9 ماهه امسال 14 هزار و 293 تن لاستیک دوچرخه، موتورسیکلت و اسکوتر (رشد 33 درصدی) و هشت هزار و 86 تن تیوب (رشد 39 درصدی) در کشور تولید شد.

همچنین در این مدت سه هزار و 599 تن تسمه فلپ، نقاله، شیلنگ و غیره به تعداد 969 هزار و 373 حلقه در آمار کارخانجات داخلی بوده می‌شود.

بر اساس این گزارش، از سال گذشته و با تداوم تحریم‌ها، طولانی شدن ثبت سفارش مواد اولیه تا تخصیص ارز، مشکلات ارزی، رسانیدن ارز به دست فروشندگان و دشواری حمل مواد اولیه و تجهیزات به کشور که در بسیاری موارد به صورت غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث انجام می‌شد، همگی دست به دست هم داد تا کارخانجات تایرسازی نتوانند همچون سال‌های گذشته به تولید بپردازند.

در برخی موارد، انبار مواد اولیه شرکت‌ها با کاهش همراه شد و به ناچار شیفت‌ها و ساعت‌های کاری را کاهش دادند یا مجبور به کاهش خطوط تولیدی و تعدیل نیروهای خود شدند.

در سه ماهه پایانی پارسال و با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید مواد اولیه تولید انجام و کارخانجات تجهیز شدند تا اینکه به‌تدریج تولید به روال عادی بازگشت.

کد خبر 129373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha