فاجعه کرونایی در اتوبوس های بین شهری

در شرایطی که با وجود فروکش کردن آمار ابتلا و نرخ مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در ایران، مسئولان بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنند، برخی رانندگان اتوبوس این نکات را جدی نمی‌گیرند و صدای مسافران را درآورده اند. به گفته مسئولان سازمان راهداری، برخورد جدی با این تخلفات در دستور کار بوده و احتمال تعلیق یکساله این شرکت وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، مدت‌هاست که پروتکل‌های متعدد بهداشتی را برای بخش‌های مختلف حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی ابلاغ شده تا ضمن انجام فعالیت در این حوزه‌ها ریسک ابتلاء به ویروس کرونا به حداقل برسد اما امروز مسافران یکی از اتوبوس‌های مسیر بندر انزلی-تهران شاهد تخلف‌های متعددی توسط راننده و شرکت‌ حمل و نقل بودند که سبب شد صدای اعتراض ‌آن‌ها بلند شود اما باز هم راه به جایی نبردند.

یکی از مسافران این اتوبوس اینگونه ماجرا را تعریف کرد که از ابتدا قرار بود بلیت اتوبوس VIP بگیریم تا خیالمان بابت رعایت پروتکل‌ها و فاصله صندلی‌ها راحت‌تر باشد اما زمانی که بلیت را خریدیم شاهد بودیم که برای همه صندلی‌های این اتوبوس برای انتخاب و خرید بلیت باز است و نهایتا در بدو ورود متوجه شدیم که این اتوبوس از ۲۵ نفر ظرفیت ۲۳ نفر مسافر را سوار کرده‌ است و هیچ بسته بهداشتی به مردم نداد.

وی افزود: اعتراض خود را به راننده و دستیارش اعلام کردیم تا ترتیب اثر داده شود اما راننده اعلام کرد که وقتی شرکت‌های تعاونی هزینه‌ای بابت خرید این بسته‌ها نمی‌دهند ما هم پولی برای اجرای این پروتکل نداریم و مسافران خودشان باید ماسک بزنند. نهایتا یکی از مسافران به ترمینال برگشت تا برای همه ماسک بگیرد و از این طریق به آن‌هایی که ماسک نداشتند، ماسک را تحویل دادند.

 

اتوبوس



این مسافر ادامه داد: مسئله دیگری که موجب اعتراض مسافران شد این بود که برخی از مسافران مساک نزده بودند و راننده و دیگر همکارانش هم که در ابتدای مسیر ماسک داشتند پس از حرکت اتوبوس و در میانه راه ماسک‌شان را برداشتند و هر قدر مسافران اعتراض کردند توجهی به این مسئله نداشتند و همواره در طول راه با تلفن صحبت می‌کرد و جان مسافران را به خطر می‌انداخت.

این موضوع را با داریوش باقر جوان - مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- در میان گذاشتیم که در این باره به ایسنا گفت: مسلما با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد و از آنجا که همین شرکت یکبار دیگر مورد اعتراض مسافران قرار گرفته و هشدارهای لازم را دریافت کرده است، پرونده آن را صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: در زمینه رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا تعارفی با شرکت‌های حمل و نقل نداریم و به صورت ویژه این تخلفات را پیگیری کرده و با متخلفان برخورد خواهیم کرد. در همین راست ممکن است حتی این شرکت حمل‌ و نقل با تعلیق یکساله فعالیت مواجه شود چرا که سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای که مسافر را جا به جا می‌کنند وظیفه دارند در اتوبوس و مینی‌بوس تنها صندلی‌هایی را بفروشند که کنار پنجره قرار دارد و اگر فاصله‌گذاری و دیگر پروتکل‌های بهداشتی مانند بسته‌های بهداشتی را رعایت نکنند، قطعا با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

باقرجوان با اشاره به اینکه به همه شرکت‌های حمل و نقل اعلام کردیم که خودشان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک هستند و باید تذکرات جدی را به مسافرانی که این مسائل را رعایت نمی‌کنند بدهند و حتی مسافران متخلف را پیاده کنند، گفت: همه سایت‌های فروش بلیت هم باید بدانند که تنها حق فروش صندلی‌های مذکور را دارند و بسیاری از آن‌ها این پروتکل را رعایت می‌کنند. مردم نیز به محض مشاهده کردن تخلفات این چنینی سازمان راهداری را از طریق سامانه ۱۴۱ در میان بگذارند تا به سرعت مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 129410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha