کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای ‍‍پایتخت هم‌اکنون (۴ بهمن ماه) در محدوده قابل قبول است. با این حال کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‍‍پرتردد ‍‍پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ‍‍پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که حاکمیت ناپایداری جوی همراه با پراکندگی آلاینده‌ها تا صبحگاه امروز ( ۴ بهمن ماه) باعث خواهد شد کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کاهش نسبی کیفیت هوا را به‌دنبال دارد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس شود.

با افزایش ناپایداری جو و وزش باد تا صبح فردا (۵ بهمن ماه) انتظار می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال داشته باشد.

 

کیفیت هوای تهران



به‌تدریج با رشد پایداری جو و کاهش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد. این وضعیت تا اواخر وقت فردا (۵ بهمن ماه) ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۳ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۹ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

کد خبر 129680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha