کیفیت تایر‌های داخلی بالاتر از استاندارهای جهانی است

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت:آماری از میزان ترخیص لاستیک از گمرکات وجود ندارد تا بتوانیم میزان واردات را رصد کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه سال گذشته حدود ۸۰ درصد از تایر سواری مصرفی کشور در داخل تولید شد، گفت: امسال خوشبختانه تولید تایر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و می توانیم نیاز داخل را تامین کنیم. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال ۱۰۰درصد تایر سواری مصرفی کشور تا پایان سال در داخل تولید می‌شود.

تنها با بیان اینکه میزان تولید تایر سواری در ۹ ماهه اول امسال ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تولید این تایر‌ها تا پایان سال به ۲۱ تا ۲۳ میلیون حلقه برسد و تولید کنندگان داخلی بتوانند نیاز داخل را تامین کنند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر در خصوص میزان واردات لاستیک،ادامه داد:اکنون برخی از نیاز بازار تایر توسط واردات تامین می‌شود. درصد واردات آن‌ها در فصول مختلف و سال‌های مختلف، متفاوت است. در برخی از فصول سال تا ۷۵ درصد نیاز داخل توسط واردات تامین می‌شد، به طور مثال در سال ۹۸ حدود ۱۵۰ هزار لاستیک وارد کشور شد یعنی حدود ۶۰ درصد نیاز کشور واردات تایر داشتیم.

 

تایر خودرو



او ادامه داد: امسال با توجه به اینکه گمرکات آماری از میزان ترخیص تایر را اعلام نکرده است، نمی‌توانیم میزان واردات را بگوییم. آماری از میزان ترخیص لاستیک از گمرکات وجود ندارد تا بتوانیم میزان واردات را رصد کنیم.، اما آنچه مشخص است امسال با توجه به تلاشی که تولید کنندگان داخلی داشتند، میزان تولید افزایش یافته است و می‌توانیم نیاز لاستیک را در داخل تامین کنیم.

تنها در خصوص کیفیت لاستیک‌های تولید داخل در برابر نمونه خارجی آنها، بیان کرد: لاستیک‌های داخلی از نظر کیفیت استاندارد لازم را دارند و بر اساس استاندارد ملی کشور ساخته می‌شوند. حتی می‌توان این نکته را گفت که تایر‌های تولیدی در کشور به لحاظ کیفی خیلی بالاتر از استاندارد‌های جهانی هستند و جزء تایر‌های با استاندارد بالا به شمار می‌روند.

کد خبر 129692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha