کد خبر 129815
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
ثبت پیشرفت 85 درصدی برای راه آهن اردبیل

پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت 85 درصدی در حال اجراست و در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام این خبر در جریان بازدید از قطعات مختلف راه آهن اردبیل اظهار کرد: قرار است این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد تا استان اردبیل نیز به خط سراسری راه آهن بپیوندد.


وی اهمیت حمل و نقل ریلی را یادآور شد و تصریح کرد: پروژه راه آهن اردبیل در حال حاضر با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست که عملیات زیرسازی آن با سرعت در حال تکمیل است و با توجه به پیچیدگی و سختی کار مهندسی در قطعات مختلف راه آهن در طول 175 کیلومتر امیدواریم ساخت تونل ها، پل ها و گالری ها تا پایان امسال به سرانجام برسد.


معاون وزیر راه و شهرسازی به عملیات روسازی نیز گفت: 45 کیلومتر عملیات ریل گذاری در ماه های اخیر انجام شده و تلاش بر این است تا شرایط مطلوب و مناسبی را تا پایان امسال در تکمیل عملیات ریل گذاری شاهد باشیم.


خادمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال آینده افتتاح راه آهن اردبیل را به مردم استان قول دادیم و قطعا در موعد مقرر این پروژه تحویل داده خواهد شد.

وی به بزرگراه اردبیل – سرچم نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین 120 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری توسعه این محور ارتباطی در حال انجام است تا راه اردبیل – سرچم به چهار بانده تبدیل شود.


مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه حمل و نقل کشور اضافه کرد: از 170 کیلومتر این مسیر به غیر از 35 کیلومتر افتتاحی در سال های گذشته از هر دو جبهه عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفته و ما تلاش خواهیم کرد تا در دو سال آینده این بزرگراه را به زیر بار ترافیکی ببریم.

در این بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی در تابستان امسال وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا 100 کیلومتر عملیات روسازی و ریل گذاری و همچنین تکمیل شش ایستگاه و بخشی از عملیات زیرسازی را به انجام برساند که پروژه با پیشرفت مناسبی روبه رو نبوده است.

علی نیکزاد اظهار کرد: تاکنون 70 درصد تعهدات انجام شده و تلاش و انتظار مردم این است تا پایان امسال تمام تعهدات وزارت راه و شهرسازی انجام شده و پروژه راه آهن اردبیل – میانه در نیمه اول سال آینده آماده افتتاح شود.

کد خبر 129815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha