خط تولید Ecu در شرکت سازه پویش افتتاح شد

همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خط تولید انواع ECU های بنزینی و گازسوز انواع خودروها در شرکت سازه پویش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پرشین خودرو، راه اندازی این خط با سرمایه‌گذاری بالغ بر 12 میلیون یورو و 13 هزار و 500 میلیارد به صورت ریالی ضمن خودکفایی کشور در تولید Ecu برای 610 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی مستقیم و 1750 نفر به صورت غیر مستقیم کارآفرینی کرده است.

اهمیت کاربرد قطعه ECU به عنوان مغز خودرو و سیستم قوای محرکه بدان جهت است که عملکرد صحیح این قطعه موجب کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت در کنار دستیابی به حداکثر قدرت و شتاب خودرو می شود و همچنین نقش اساسی در ایمنی خودرو و نیز حفاظت از قطعات موتور در مقابل خرابیها و آسیب های گوناگون دارد.

در شرایط تشدید تحریم ها قطعه ECU به نوعی مهمترین قطعه این صنعت از نظر ضرورت خودکفایی و تولید داخل محسوب می شود. کما اینکه در سالهای اخیر اسناد متعددی به منظور الزام و ترغیب در خصوص خودکفایی این قطعه از سوی نهادهای سیاست گذار نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شده است.

 

افتتاح خط تولید



سازه پویش با توجه به رسالتی که در حوزه توسعه و خودکفایی صنعت خودروی کشور از ابتدای تاسیس داشته است علیرغم قطع همکاری شرکت بوش به عنوان شریک خارجی متوقف نشد، بلکه اقدام به راه اندازی گروه های تخصصی و مهندسی توسعه ECU و سایر قطعات با فناوری بالا با جذب نیروهای متخصص و متعهد در مرکز تحقیقات و توسعه سازه پویش کرد.

خط تولید 16bit-ECU شرکت سازه پویش قادر است در سه شیفت 1500 قطعه انواع ECU را تولید و تست نماید در فاز دوم و با راه انداری خط 32bit-ECU که تا پایان سال 99 به بهره برداری رسیده، جمعا به تولید 3000 قطعه در روز دست خواهد یافت.

کد خبر 129929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha